Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
FacebookFacebook
RECENSION

KUNG FU STRIKE: THE WARRIOR'S RISE

Att kastas in i en arena och få slå ihjäl människor hejdlöst är något som man inte får ta del av allt för ofta, därför är tanken att detta tomrum ska fyllas på. Av en knytnäve...

Jag gillar att slåss, i massor. I spel alltså, att slåss på riktigt är det mest töntar som gör. När jag således fick Kung Fu Strike: The Warrior's Rise var jag beredd på att slåss för fulla muggar. Klassisk kinesisk kung-fu-action med massor av stryk är vad som väntar i detta nedladdningsbara spel som på något sätt har flugit under min radar. Man kastas in i hetluften ganska omgåede och man får löpande lära sig hur man ska bete sig. Handlingen förs framåt med hjälp av serierutor på laddningsskärmarna.

Ska sanningen fram är dock handlingen något som helt och hållet fått stå åt sidan och det känns uteslutande som ett ganska trött försök att få lite vikt till spelets upplägg. Det lyckas inte om vi säger så. Problemet med Kung Fu Strike: The Warrior's Rise är att resten av spelet känns som att det håller samma nivå.

Kung Fu Strike: The Warrior's Rise
Banorna är uppdelade på små arenor där fienderna kommer i omgångar, det blir sällan bättre variation än så.

Spelaren kastas in på en arena och får slåss mot ett antal fiender tills det inte finns några kvar, då väntar nästa bana där mer eller mindre samma sak händer. Det är sällan man blir överraskad av Kung Fu Strike: The Warrior's Rise och jag känner nästan hela tiden att hela spelet är en enda stor missad chans.

Detta är en annons:
BETA +