Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

RECENSION

ZOMBIEWOOD

Trender kommer och går, men zombies består. I Zombiewood har de levande döda tagit över Los Angeles gator, och som stuntman är det ditt jobb att ta itu med problemet och samtidigt skapa filmhistoria

Enligt okända källor dör över åtta miljarder zombies dagligen. "Långt under dagsbehovet", skriker Gameloft och bjuder in dig för att finputsa siffrorna i ett humoristiskt free to play-spel som inte tar sig själv på alltför stort allvar. Zombiewood är lite som spelet Joe Danger 2 fast med odöda istället för motorcyklar. Dessa varelser har tagit över Hollywood och som den aspirerande filmstjärna du är hamnar du mitt i en zombieapokalyps. Ditt jobb, med hjälp av regissören och tunga vapen, är att skjuta dessa obetalda statister samtidigt som du spelar in filmer värda att tittas på.

Zombiewood
Dessa uppdrag ska du klara enligt manuset för filmen/banan Survivalist.

Filmerna är uppdelade i olika scener som innehåller diverse utmaningar. Klarar du en belönas du med en filmrulle, och när du har samlat ihop tillräckligt många sådana kan du låsa upp nästa film. Förutom att skjuta utan stopp ska du eskortera levande människor till säkerhet eller peppra sönder rekvisita. Detta är ett klassiskt Dual Stick Shooter, likt Super Stardust Delta, där du med den vänstra spaken styr den biffige hjälten och med högra riktningen på dina skott. Förutom att du här inte hittar några riktiga spakar, utan istället får förlita dig på touchskärmen. Något som är lättare sagt än gjort då skjutandet kan kännas både för svårsiktat och samtidigt för enkelt då våra ruttnande antagonister faller som käglor i vilket fall.

Zombiewood
Trevlig liten laddningsskärm.

Zombies är flockdjur, ser du en kan du räkna med att familjen finns i närheten. Det är just den stora mängden av blodtörstande parasiter som skapar utmaning, för oftast är en enstaka odöd ganska enkel att ha ihjäl för gott. En del av dem lullar dock exempelvis omkring med något som ser ut som en ficklampa, och dessa är aningen knepigare än andra då de på något vis skjuter dig med sin lilla manick och alltså inte behöver komma nära för att göra skada. När det är en kort stund kvar av din pågående scen blinkar allt i rött och musiken snabbar upp för att skapa lite stress, vilken dock uteblir trots att fiendehorderna rör sig snabbare och är mer aggressiva.

Zombiewood
Döda zombies ger mynt och poäng.
BETA +