27-åring hotade spränga Nintendos huvudkontor
En 27-årig japansk man har nu gripits efter att ha skickat flera hotbrev till Nintendo där han påstod sig ha placerat ut bomber vid företagets huvudkontor i Kyoto. Enligt rapporter ska mannen bland annat ha skrivit meddelanden som "I'm going to blow you all up" och hävdat att hans planer "inte kunde stoppas".
Några sprängladdningar kunde dock inte hittas av polis som kontaktades redan i mars efter att breven tagits emot av Nintendo. Den misstänkte 27-åringen har erkänt brottet och utreds nu för att ha stört företagets verksamhet. Motivet till varför personen ville spränga Nintendo är dock oklart.
Detta är inte heller första gången som Nintendo utsätts för denna typ av hot. Redan för två år sedan tvingades man ställa in planerade events efter att flera hot riktats mot både personal likväl som besökare. Huruvida detta var samma individ som nu blivit gripen av japansk polis, förtäljer inte historien.

