Diablo Immortal, Call of Duty Mobile och Candy Crush Saga står tillsammans nu för 51% av den totala omsättningen för världens största spelutgivare. mer än hälften alltså, och mer än titlar såsom Call of Duty: Warzone, Call of Duty: Vanguard, World of Warcraft, Overwatch, Crash Bandicoot 4, Tony Hawk's Pro Skater 1+2, Sekiro: Shadows Die Twice, Call of Duty: Modern Warfare, Diablo III oxh Hearthstone - Tillsammans. Ingen dålig grej, om man heter Activision och med tanke på att mången streamer pular in över en miljon kronor i Diablo Immortals multiplayerläge kan vi såklart förvänta oss att mobilsidan hos speljätten bara kommer att växa, växa och växa.
Under årets första kvartal drog Activision in sanslösa åtta miljarder kronor bara på mobiltitlar och sex av de miljarderna kommer tydligen från svenska Kings ultrapopulära Candy Crush Saga. Vilket naturligtvis är fullständigt absurt. Framtiden är mobil, kan vi enkelt konstatera.
Spelar du något av Activisions mobilspel?