Halo Infinite var riktigt framgångsrikt när det lanserades i slutet av 2021, men stödet efter lanseringen var verkligen undermåligt. Vi pratar om saknade funktioner, tekniska brister, brist på innehåll och försenade säsonger, kritik mot system i spelet - allt medan communityt kände att 343 Industries inte kommunicerade och heller inte lyssnade.
De flesta av oss insåg förmodligen att detta innebar att människor skulle gå vidare från spelet, men Reddit-användaren Full-Plastic7324 bestämde sig för att sätta en siffra på detta. Halo Infinite hade en topp på 272 586 samtidiga spelare strax efter lanseringen, och idag hade det en topp på 6 319 samtidiga spelare (i skrivande stund är det rent av nere på 3488) - allt enligt SteamDB. Det innebär att ungefär 2% av Halo Infinites Steam-spelarbas finns kvar och att 98% alltså gått vidare till andra titlar.
Halo Infinite har blivit mycket bättre på senare tid och stödet verkar nu vara på plats, men det råder ingen tvekan om att det kommer att krävas mycket mer av riktigt hårt arbete för att göra det till en populär multiplayertitel igen.