Svenska
Gamereactor
nyheter
Alan Wake 2

Alan Wake 2-märkligheterna är inspirerade av Everything Everywhere All at Once

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Alan Wake 2 är ett unikt spel på det sättet att Remedy fick i princip valfri budget för att göra sitt drömspel utan fokusgrupper, chefer som vill ha live service och liknande. Styrkan i visionen och viljan/möjligheten att aldrig avvika från den är kort och gott väldigt sällsynt i moderna storspel.

En stor del av detta får tillskrivas skaparen Sam Lake, men även han har såklart sina egna inspirationskällor. I ett samtal med The Washington Post berättade Lake om hur filmen Everything Everywhere All at Once hjälpte Remedy att löpa linan ut med Alan Wake 2: "We were already really far into making [Alan Wake 2], but it gave me confidence into understanding that what we're doing here, we are doing these things at the right time"

Lake älskar för övrigt att skapa unika spelupplevelser och säger även att han aldrig haft tråkigt under hela sin karriär. Han avrunda med att tillägga detta om framtiden för spelutveckling:

"I love film, music, reading books, and there are thrilling inspirational things happening, but I feel there are bigger leaps happening within games. With Alan Wake especially, I have discovered that I can tap into these other mediums, and they can be seen as elements inside games, not as a separate medium. All of these mediums can combine to create something new and exciting, something more than the sum of its parts."

Alan Wake 2
Oscars-vinnande Everything Everywhere All at Once har varit inspirationskälla för Alan Wake 2.

Relaterade texter

0
Remedy bantar skräckeffekterna i Alan Wake

Remedy bantar skräckeffekterna i Alan Wake

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Remedy har släppt årets första uppdatering till Alan Wake 2, och den innehåller en handfull efterfrågade funktioner och korrigeringar. Höjdpunkten är förmodligen...



Loading next content