Svenska
Gamereactor
nyheter
God of War: Ragnarök

Allt om God of War: Ragnaröks fantastiska musik

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Även om vi inte lär få samma utmärkt dokumentär som God of War-satsningen Raising Kratos, har Playstation Studios och Santa Monica Studio varit relativt öppna om utvecklingen av God of War: Ragnarök genom kortare videos. Efter att ha berättar med om historien, skådespelarna, både gamla och nya karaktärer samt stridssystemet - är det nu dags att fokusera på den underbara musiken.

I dagens video får vi ta del av kompositören Bear McCreary och några av de andra utvecklarnas tankar om att göra musiken till God of War: Ragnarök, vilket bland annat inkluderar information om hur Atreus ledmotiv skapades, hur själva musiken speglar och berättar en historia och processen för att uppnå detta under en pandemi.

Precis som förra gången är det viktigt att notera att videon avslöjar ett par av spelets överraskningar, så om du nyss påbörjat äventyret kanske du vill spara detta till senare.

HQ
God of War: Ragnarök

Relaterade texter

God of War: RagnarökScore

God of War: Ragnarök

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Att följa upp en succé är inte alltid det enklaste, men i fallet God of War: Ragnarök känns det som om Santa Monica Studio trivs som allra bäst när förväntningarna är som störst. Vi har betygsatt Kratos senaste kapitel, och det här är sannerligen en saga du inte vill missa.

1
Rykte: God of War: Ragnarök utökas med DLC

Rykte: God of War: Ragnarök utökas med DLC

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Förra veckan uppmärksammades en platsannons för en combat designer hos Santa Monica Studio, vilket indikerade att studion börjat arbeta på en uppföljare till God of War:...



Loading next content