Gamereactor Sverige. Kolla in stekheta speltrailers samt uttömmande intervjuer från spelvärldens största spelevenemang. Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter

Amerikanska armén letar rekryter via Call of Duty

De har även undersökt möjligheten att hitta intresserade via Twitch, Paramount+ och WWE, där särskilt vissa grupper efterfrågas...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Den amerikanska armén har haft ett problem under en längre tid nu: de har svårt att hitta nya rekryter för att ersätta dem som går i pension. Detta har lett till nya idéer om hur man ska nå de potentiella nya rekryterna, särskilt kvinnor, svarta och latinamerikaner.

Idén var att spendera miljontals dollar på olika sponsorskap i "esportsturneringar, enskilda högprofilerade Call of Duty-streamers och Twitch-evenemang". I många fall blev dessa sponsorskap dock inte av, detta på grund av att Activision Blizzard (utgivare av Call of Duty) blev inblandade i en massa klagomål om trakasserier.

Vad som står klart är att "dokumenten visar att den amerikanska militären betraktade spel och i synnerhet Call of Duty som ett potentiellt användbart varumärkes- och rekryteringsverktyg". Till exempel var tanken att spendera 750 000 dollar på Call of Duty League Esports-turneringen, streamingtjänsten Paramount+ (och dess TV-serie Halo). Ytterligare 200 000 dollar planerades till Call of Duty Mobile.

Vad tycker du om att militären försöker hitta nya rekryter via TV-spel? Berätta för oss i kommentarerna.

Amerikanska armén letar rekryter via Call of Duty

Tack Vice



Loading next content