i
goty
goty goty
Läs recensionen

Heavy Rain

Att beskriva vad Heavy Rain hade handlar mycket om att förklara vad det inte hade. Här fanns till exempel ingen Game Over-skylt. Inga direkt utstakade vägar. Att slippa halvdana skådespelare och platta huvudroller var också en lättnad. När vi styrde Ethan, Madison, Scott och Norman genom äventyret kantat av Origami-mördarens fruktansvärda dåd var det som att läsa en suverän deckare - vi var helt enkelt tvungna att plöja genom nästa kapitel för att komma närmare det dramatiska slutet. För varje timme kom karaktärerna oss närmare. Vad berodde Ethans blackouts på? Skulle det bli något mellan honom och Madison? Skulle FBI-snubben Norman knäcka fallet och vad gick han på för super-Ipren egentligen? Och framförallt, vem var egentligen mördaren? Med ett unikt berättande och tuffa moraliska val blev Heavy Rain en nagelbitare, ända in till fingerbenet. Att man vågade slänga in långsamma spelmoment, som att mata en baby eller dricka juice på morgonen var lika viktigt. Vi väntar med spänning på Quantic Dreams nästa spel...

goty
Write Comments

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


comments
 
Rösta