52 x 52 km. Så stor var världen i den svenskutvecklade uppföljaren och till skillnad från många andra stora spelvärldar var den soldränkta ön Panau proppad av liv, rörelse och fnissframkallande dynamik. Vi hoppade från motorcyklar vidare till taken på förbipasserade sportbilar och upp på balkongerna på höghus. Därifrån kastade vi oss huvudstupa ned mot marken, löste ut fallskärmen och väntade på närmaste flygplan. Väl uppe på vingspetsen på ett svartlackat stridsflygplan öppnade vi luckan, greppade kragen på piloten och slängde ut honom över havet, 1600 meter upp i luften.
Just Cause 2 bjöd på en spelvärld så inbjudande och så grafiskt avancerad att det ibland nästan var svårt att uppskatta. Med renderingshastigheter som enkelt utklassade andra sandlådespel som Crackdown 2 och Red Dead Redemption paxade Just Cause 2 grafiktronen redan i början av året. Nu, såhär i slutet, finns det fortfarande inget annat spel som trumfar Avalanche soldränkta tvåa.
Rösta på ditt favoritspel 2010 >>
allt folk gör att att klaga på bilfysiken. dels vänjer man sig snabbt och dels så åker man aldrig bil på man hoppar/flyger/fallskärmar fram 90% av tiden
Fattar inte hur dom lyckades.
Med tanke på alla galna saker man kan göra.
Tillagt 2010-12-17 05:24:
Det finns inga gränser för vad du kan göra. Och det bästa är att det knappt finns buggar.
Fattar inte hur dom lyckades.
Med tanke på alla galna saker man kan göra.
Det mest öppna spelet av dem alla. Sedan älskar jag effekterna. Världens bästa FX-artister hittar du hos Avalanche.
JC2 är riktigt imponerande, väldigt sällan som jag har problem med grafikmotorn som att den hackar eller att det förekommer pop-ins.
jag röstade på det