Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
artiklar
The Outer Worlds

Obsidian berättar hur det är att vara en del av Xbox-familjen

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Efter att ha köpts upp av Microsoft förra året, jobbar Obsidian Entertainment just nu på att lansera sitt sista spel som oberoende utvecklare - The Outer Worlds. Det kommer att släppas direkt till Xbox Game Pass redan från första dagen och på det sättet hoppas den Kalifornien-baserade utvecklaren att fler ska upptäcka deras spel.

Under E3 fick vi möjligheten att prata med narrative designer Dan McPhee, och vi ville såklart gärna veta om hur det är att vara en del av Xbox-familjen. Han svarade:

"So... for this one, mostly it's just getting it out to more people [...] one of the cool things about being on Xbox (Game Pass) is there are a lot of people that will just see it and be like oh, that's kind of interesting and they'll give it a try.

McPhee lovar att detta inte kommer påverka valmöjligheter och speldjup något, utan menar att detta är basvaror i studions titlar:

<em>"This is an Obsidian game, we're all about giving players choice and consequence and giving the player as much opportunity to role-play what they want."

Vad tycker du om konceptet med spelpremiärer direkt till Xbox Game Pass?

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera