Svenska
Gamereactor
artiklar

Nyheter i Racingsimulatorn

Det har hänt ett par saker i Racingsimulator-rummet här på Gamereactor och även om det inte handlar om några revolutionära förändringar, tänkte vi visa upp rummet - igen... Prata lite simulatorracing

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

700 timmar i Dirt Rally 2.0, är naturligtvis inte bara ett tydligt bevis på vilket fantastiskt spel Codemasters släppte för ganska precis två år sedan, det är även ett kvitto på att 3DOF-motionsimulatorn vi satte ihop under maj 2020 och uppdaterade till 6DOF-motion i mellandagarna, erbjuder den enskilt fränaste spelupplevelsen som flera av oss någonsin haft nöjet att uppleva. Och trots att grundpelarna är på plats, och fungerar alldeles ypperligt - Finns det naturligtvis alltid detaljer som kan förändras och förbättras och i mångt och mycket är det dessa som gör den största skillnaden idag. Nedan följer en bildartikel med lite information om hur rummet ser ut idag.

Nyheter i Racingsimulatorn
"Guldriggen™" har fungerat utomordentligt väl sedan den slutfördes i mellandagarna, trots vissa rädslor gällande hållbarheten i Simrigs SR1-motionkolvar när de helt plötsligt skulle tvingas bära mer vikt och flyttas i sidleds medan de arbetar.
Nyheter i Racingsimulatorn
En Sparco-pall i blått fejkläder införskaffades nyligen via Ebay. Perfekt när man vill klä av sig naken och bara sitta på huk en stund.
Nyheter i Racingsimulatorn
Finsnickare Johan Haglund ("I've Got Wood" på Instagram) har figursågat, slipat och lackat Hegevall Racing-logon som monterats direkt på vägg med hjälp av små mikrodroppar av kontaktklister.
Detta är en annons:
Nyheter i Racingsimulatorn
Next Level Racings "Keyboard Tray" installerades häromdagen via en slags hempulad lösning där vi borrade två hål i stålramen till förstärkar-bordet och bultade fast armen till stativet. Vulkan-tangenterna (Roccat) och Cooler Master-råttan är också nya.
Nyheter i Racingsimulatorn
Så ser tangentbordsstativet ut och det går såklart att låsa via insexskruvar i samtliga tre leder.
Nyheter i Racingsimulatorn
Kombinationen av Next Level Racings Traction Plus Platform och svenska Simrigs SR1-system var en chanstagning som krävde en hel del arbete, men har som sagt fungerat alldeles perfekt under vad som snart är 150 timmars speltid.
Nyheter i Racingsimulatorn
Momo WRC-kringlan är inköpt på Ebay och monterad på en NG-spacer som möter 70 millimeter. Simcores Z1 Dash sitter direktskruvad i montagehålen i överkanten på Fanatec DD2 Wheelbase, numer - också. Simhub driver programmet som sköter varvräknaren + växelväljaren (och hastighetsmätaren).
Detta är en annons:
Nyheter i Racingsimulatorn
Omen 30L driver hela kalaset med ett RTX 3080 och en i9-processor.
Nyheter i Racingsimulatorn
Nyheter i Racingsimulatorn
Att kunna plocka bort den sista lilla delen av gränssnittagrafiken i exempelvis Dirt Rally 2.0 och istället visa varvräknare och växelval enbart i Z1-displayen, gör stor skillnad för känslan av att sitta i en riktig rallybil.
Nyheter i Racingsimulatorn
Next Levels Traction-platta är ett riktigt kraftpaket som verkar ha extremt lite problem med att flytta den 150 kilo tunga riggen i sidleds, i ett rasande tempo med snudd-på inget input lag.
Nyheter i Racingsimulatorn
Världens första kombination av Next Level Racing Traction Plus och Simrig SR1 är vid slutsummering en stor succé, helt enkelt.
Nyheter i Racingsimulatorn
Hydraliska pedaler skulle vara en spännande uppgradering plus Fanatecs kommande, flexfria GT3-quick release-system.
Nyheter i Racingsimulatorn
Vilken ratt skulle du välja?
HQ

Listan över komponenter i Simulatorn:
Dator
Rattbas
Skärmstativ
Pedalerna
Handbromsen
TV-skärmarna
Alu-riggen + motion-systemet
Traction Loss-plattformen
Växellåda
Surroundförstärkare
Högtalare
Subwoofers
Stolen
Rattbas-fästet
Ratt
Ratten (2)
Mus
Tangentbord
Lurarna
VR-headsetet



Loading next content