Efter ett antal rätt slöa Need for Speed-spel hoppas vi här på redaktionen att EA återvänder till Underground. Och vad hände egentligen med Burnout?
Två skräckspel med helt olika upplägg släpptes ungefär samtidigt. Det är dags att bestämma vilket av dem som egentligen är bäst!
Hegevall har pittat Kunos heta tvåa mot brittiska Slightly Mad Studios uppföljare i en snortät duell mellan två racinggiganter...
Gamereactor slog sig ned med Fallout-veteranerna Leonard Boyarsky och Tim Cain för att prata lite om kommande rollspelet The Outer Worlds...
Svensken Jens Kolhammars nya spel är färdigt och Gamereactors pixeltokige chefredaktör tog ett snack med den ambitiösa indiespelskaparen...
Borderlands 3 är ett enormt spel och är du inte bekant med serien, kan det vara svårt att veta var du ska börja. Lyckligtvis finns vi här för att assistera dig med att snabbt komma igång...
Det har snackats om slutet för TV-spelen under lång tid nu, men behöver slutet verkligen betyda att det faktiskt är slut?
Jägare eller varg? Ducka undan eller skydda sig? Katedraler eller tempel? Wigert har tagit två av sina favoritspel och försökt kora vilket av dem som egentligen är det bästa...
Blizzards egen Omar Gonzalez pratade med oss på Gamereactor om nysläppta World of Warcraft: Classic
Spelvärldens allra hetaste genre stavas Battle Royale. Idag finns mängder av varianter men i sann hungerspelsanda kan det endast finnas en vinnare. Vi har ställt två giganter mot varandra för att se vem som kommer ut segrande...
Det börjar bli svalare, skolan har börjat och rönnbären har mognat. Hösten är här, och vi har kollat in de hetaste spelen som väntar runt knuten...
Anthem släpptes tidigare i år och glömdes bort snabbare än valfri Idol-vinnare, nu har det uppsnackade "cataclysm"-eventet ägt rum, var det värt väntan?
Kim Orremark går igenom de senaste årets säsonger i Destiny 2, vad fungerade bra? Vad fungerade inte alls? Är det här en fungerande struktur för "live service"-spel?
Det började lite trevande, men idag håller många större företag med intresse för spelvärlden på att skaffa sig egna abonnemang att pracka på spelarna, och det kan definitivt bli för mycket av det goda...
Om du inte äger ett VR-headset går du miste om många av de bästa spelen nu och framöver. Här är anledningarna att hoppa på tåget.
Lokala och närodlade spelproduktioner gillar vi extra mycket, så därför satte vi André på en spårvagn och bad chauffören att släppa av honom hemma hos en av Göteborgs nutida TV-spelstoltheter - Steamworld-utvecklarna Image & Form...
Level-redaktionens första indietitel är släppt och en semester-präglad chefredaktör slog sig ned med Tobias Bjarneby för att få veta mer om 198X...
Efter att ha köpts upp av Microsoft förra året, jobbar Obsidian Entertainment just nu på att lansera sitt sista spel som oberoende utvecklare - The Outer Worlds. Det...
Så har Microsoft avrundat sin E3-presskonferens, och vi har kollat in allt som sades och visades upp samt sammanställt allt i en rysligt maffig artikel...
Med bara drygt två veckor kvar tills de första E3-presskonferenserna drar igång, bjussar vi nu på en serie artiklar där vi går igenom vad vi tror kommer att visas upp...
Gamereactor hälsade på Blizzard i soliga Kalifornien för att kolla lite närmare på den kommande Classic-versionen av World of Warcraft...
Idag ska nästan alla spel vara öppna titlar som kontinuerligt byggs ut som tjänster, och där främsta målet tycks vara att sälja loot-lådor snarare än spelglädje. Det är dags att dra i bromsen nu...
Många verkar otroligt upprörda över att Metro Exodus är exklusivt i ett år till Epic Games Store. Redaktör Mäki anser däremot att det är en storm i ett vattenglas som kommer bli bra i slutändan...
Kim Orremark spekulerar om den nästan tioåriga relationen och avtalet mellan Bungie och Activision, och hur framtiden ser ut för Destiny...
Claire och Leon snubblar över mer trubbel än de någonsin kunde föreställa sig, när de anlände till Raccoon City. Vi har tipsen för att hålla dem vid liv...
Försäljningslistorna har sedan länge till stor del tappat sin mening, och snart gäller det även konsol- och spelförsäljning överlag...
Det blev kritikerstorm av sällan skådat slag när Don Mattrick presenterade Xbox One, vilken bland annat hade uppkopplingskrav. Idag har flera av hans idéer realiserats av alla konsoltillverkare och det är dags att ge honom delvis rätt...
För den som vill köpa spel billigt är det skivor och kassetter som gäller, trots att det är sämre för både spelutvecklare och miljö. Redaktör Mäki förklarar varför - och varför det inte lär ändras...
Grand Theft Auto: Vice City är kanske det mest älskade i hela serien och är idag många fans absoluta favorit. Men det finns aspekter som kanske inte alla kände till. Här är sju stycken.
Efter otaliga försök fick en liten studio uppdraget att skapa ett Batman-spel. Ingen trodde det var sant, men de lyckades...
Del två i vår tiodelade artikel handlar om en del högintressant trivia rörande Naughty Dogs bejublade Playstation-debut...
"Wait, wait... this isn't right!" Kapten Martin Walker blickar ut över ett katastrofdrabbat Dubai från sin helikopterposition samtidigt som han inser att...
Efter Prey och Halo är det dags för historian om Final Fantasy XV, som blev en rungande succé, mot alla odds...
På rekordkort tid med rekordlite folk (och för ynka 150 miljoner kronor) utvecklade en ny svensk studio världens bästa licensspel...
Ett litet team utan pengar, ett strategispel till Mac som blev en actionmilstolpe till Xbox. Halo är spelet som lyckades mot alla tänkbara odds...
Från Crystal Dynamics vidare till Eidos Montreal. Vi kikar tillbaka på den avslutade trilogin om "nya" Lara Croft...
I den första delen av vår nya artikelserie skriver vi om Prey, om hur det egentligen borde ha blivit vidrigt dåligt men trotsade alla tänkbara odds...
Chefredaktör Hegevall reste till England för att besöka Mclarens sportbilsfabrik samt testspela Forza Horizon 4...
I den femte artikeln om Gamereactors tior tittar Petter tillbaka på Marcus Fenix första holmgång och maxbetyget som vi delade ut till det...
Två gigantiska "looters", båda proppade med elaka monster och fokus på samarbete och båda extremt beroendeframkallande, det blir en jämn match...
Har du laddat ned Dead by Daylight nu när det är gratis på Playstation 4, kan du komma att behöva lite hjälp. Vi vill självklart assistera dig...
En ny expansion har just släppts till Sea of Thieves och vi ville såklart veta mer om den och hur Rare egentligen ser på sitt eget spel såhär fyra månader efter premiären...
André Wigert har avbrutit många viktiga redaktionsdiskussioner för att börja pladdra om Sekiro: Shadows Die Twice. För att få lite arbetsro bad vi honom att skriva ned sina tankar istället, som en klassisk dagboksterapi. Det resulterade i Sveriges hittills längsta artikel om Sekiro...
Så har det blivit dags att grotta ner sig i arkiven igen för att kolla in spelen som fått vårt allra högsta betyg. Denna gång Ken Levines mästerverk Bioshock Infinite...
Hegevall hoppade på morgonflyget ned till Aten för att prata en stund med Milwaukee Bucks-forwarden Giannis Antetokounmpo som pryder NBA 2K19-omslaget
Den andra delen i denna artikelserie kretsar kring chefredaktör Hegevalls betyg på Valves ikoniska actionmästerverk...
I en ny artikelserie avser vi att berätta mer om hur vi tänkte vid specifika tillfällen då vårt maxbetyg delades ut. Först ut är Petters tia på Cryteks actionmästerverk...
Vår esportande racingtok Kimmy har tagit sig an ännu en racehelg och här kommer hans rapport...
Kvinnor i andra världskriget, proteser, luftskepp, hoppattacker och hårdrocksmusik. Är Battlefield på väg åt helt fel håll?
E3 är över och mässan töms i högt tempo. Vi summerar det viktigaste från förra veckan i en mustig artikel...