
Gamereactor tog en ordentlig pratstund med Dead by Daylight-bossen Dave Richards där han berättade sin syn på spelets framgång...
Den 41:a delen ur artikelserien Versus handlar om två stycken CD Projekt-spel. Är fjolårsreleasen Cyberpunk 2077 bättre än The Witcher 3?
Vi snackar med den karismatiska spelregissören om hans nästa co-op-projekt It Takes Two...
Nyligen fick jag chansen att kolla in en tidig förhandsgranskning av Apex Legends: Season 7 - Ascension, där jag fick testa praktiskt taget alla de nya godsakerna som...
Den makalösa världen Kan man verkligen klassa en hel spelvärld som en otrolig detalj? Ja, jag tycker faktiskt att det finns fog för det när spelet heter The Elder Scrolls...
En hel hög av oss har tillbringat den gångna veckan tillsammans med årets upplaga av Call of Duty och här kommer våra högst subjektiva sammanfattningar...
Snart dags för Square att dundra ut specialversionen av Dragon Quest XI, vilket fick oss att ringa upp producenterna bakom det klassiska rollspelet...
Vi fortsätter vår artikelserie med otroliga detaljer i spel och denna gång är det Spider-Mans tur...
Fem år tog det för Santa Monica Studios att slänga ihop God of War. Det belönades med vidrigt höga betyg och självklart är liret proppat med urtjusiga detaljer.
Vår artikelserie om detaljrikedom och specifika småsaker i olika storspel som imponerar på oss - fortsätter. Denna gången handlar det om rally...
Gangsteräventyret i Los Santos har uppnått kultstatus av flera anledningar och dess detaljrikedom är definitivt ett av dem. Därför vill vi lyfta fram och belysa några av Rockstars ambitiös ansträngningar i GTA V...
Så har turen kommit till Naughty Dogs äventyr Uncharted 4, Marie kollar in de otroliga detaljerna som får det att stå ut...
Last of Us: Part II stoltserade med en hel mängd små, otroliga detaljer. Läs om Olofs utvalda favoriter...
CD projekt kan det där med detaljer och vi har tagit en titt på detaljarbetet i det vansinnigt ambitiösa äventyret Witcher 3...
I vår längtan efter alla de olika uppföljare vi hoppas på till nästa generation har vi jämfört ytterligare två av de spel vi delat ut maxbetyg till...
Vi snackade Mafia: Definitive Edition med Hangar 13:s Alex Cox och blev pepprade med informationskulor.
Ghost of Tsushima är ett stort spel som erbjuder många valmöjligheten. De flesta spelare vet kanske redan hur de brukar ta sig an utmaningar, men Sucker Punch har gjort...
Lär dig allt om Ghost of Tsushima och besvara fem frågor i kommentarsfältet för att få chansen att vinna samlarutgåvan av spelet! Det är sex år sedan vi senast fick...
Hegevall kickar igång en ny artikelserie där vi ställer ett 10/10-spel mot ett annat, diskuterar likheter och skillnader samt korar det bästa av dem...
Efter att ha delat ut ett förvånansvärt lågt betyg till konsolversionen av italienska Kunos hypade tvåa har Hegevall ställt spelet mot GT Sport...
Nu kickar vi igång den gamla grafikduellen, igen, och först ut är Kunos hypade konsolkonvertering som möter Slightly Mads racingsimulator...
Vi fick nyligen möjlighet att prata med grundaren av svenska utvecklaren Experiment 101, Stefan Ljungqvist, som även råkar vara producent för det lovande rollspelet Biomutant...
Vi har kikat närmare på Tomb Raider-teamets kommande licensspel samt pratat med studion...
Bungies före detta "art director" och en av Halo-seriens nyckelpersoner släpper snart sitt nya spel och vi pratade med karln om vad vi kan förvänta oss...
Om lite drygt en månad är det då äntligen dags för Infamous-studions samurajsimulator. Gamereactor slog sig ned med "game director" Nate Fox...
Gamereactor ringde upp Naughty Dogs egen "game director" Kurt Margenau för att prata om The Last of Us: Part II...
Square Enix har omdefinierat vad en remake kan vara med sitt hyperpåkostade Final Fantasy VII: Remake. Vi tog oss ett snack med utvecklarna...
Vi ändrar våra planer för denna sommar och berättar nu allt du behöver veta om vårt Game On-program...
Imorgon är det då äntligen dags, svenska retroflirten Huntdown släpps efter fyra års utveckling och inför vår kommande recension bjuder vi på en intervju med studiogrundarna...
I väntan på den direkt larvigt stekheta uppföljaren har chefredaktör Hegevall satt ihop en lista på saker som vi tror att du missat gällande det bejublade originalet...
Få spel har betytt så mycket för redaktör Mäki som Final Fantasy VII, och i en bamsig artikel berättar han om den långa resan mot remaken som släpps nästa vecka...
Petter har gett sig på Id Softwares anrika actionföljetong, korat de tre favoriterna samt de tre spelen ur serien som han anser vara "minst bra"...
Vi fortsätter hjälpa dig att hitta godbitarna till Xbox Game Pass och PS Now i det jättelika utbudet av underhållning...
Det ser ut att bli ett riktigt fint indie-år under 2020. Vi kollar in 20 spel som förtjänar att lyftas fram lite extra...
Visst, PC ger både bättre flyt och tjusigare grafik. Men vi föredrar ändå att spela på konsol ibland, då det helt enkelt finns fördelar som PC inte matchar...
Efter ett antal rätt slöa Need for Speed-spel hoppas vi här på redaktionen att EA återvänder till Underground. Och vad hände egentligen med Burnout?
Gamereactor slog sig ned med Fallout-veteranerna Leonard Boyarsky och Tim Cain för att prata lite om kommande rollspelet The Outer Worlds...
Svensken Jens Kolhammars nya spel är färdigt och Gamereactors pixeltokige chefredaktör tog ett snack med den ambitiösa indiespelskaparen...
Gamereactor reste till Santa Monica (Kalifornien) för att prata med Naughty Dogs chefsdesigner Richard Cambier om uppföljaren till världens bästa spel...
Borderlands 3 är ett enormt spel och är du inte bekant med serien, kan det vara svårt att veta var du ska börja. Lyckligtvis finns vi här för att assistera dig med att snabbt komma igång...
Vi slog oss ned med Metal Gear-veteranen under pågående Tokyo Game Show
Jägare eller varg? Ducka undan eller skydda sig? Katedraler eller tempel? Wigert har tagit två av sina favoritspel och försökt kora vilket av dem som egentligen är det bästa...
Spelvärldens allra hetaste genre stavas Battle Royale. Idag finns mängder av varianter men i sann hungerspelsanda kan det endast finnas en vinnare. Vi har ställt två giganter mot varandra för att se vem som kommer ut segrande...
Det börjar bli svalare, skolan har börjat och rönnbären har mognat. Hösten är här, och vi har kollat in de hetaste spelen som väntar runt knuten...
Anthem släpptes tidigare i år och glömdes bort snabbare än valfri Idol-vinnare, nu har det uppsnackade "cataclysm"-eventet ägt rum, var det värt väntan?
Kim Orremark går igenom de senaste årets säsonger i Destiny 2, vad fungerade bra? Vad fungerade inte alls? Är det här en fungerande struktur för "live service"-spel?
Om du inte äger ett VR-headset går du miste om många av de bästa spelen nu och framöver. Här är anledningarna att hoppa på tåget.
Lokala och närodlade spelproduktioner gillar vi extra mycket, så därför satte vi André på en spårvagn och bad chauffören att släppa av honom hemma hos en av Göteborgs nutida TV-spelstoltheter - Steamworld-utvecklarna Image & Form...
Level-redaktionens första indietitel är släppt och en semester-präglad chefredaktör slog sig ned med Tobias Bjarneby för att få veta mer om 198X...
Red Dead Redemption 2 står fortfarande kvar vid bardisken i våra hjärtans salooner. Så gör även det fem år gamla mästerverket Grand Theft Auto V. Och nu ämnar vi ställa dessa äventyr mot varandra. Vem vinglar vinnande ut ur barslagsmålet?