
Atlético de Madrid har utmärkt sig på många områden på sistone, men ett av dem har inget med sporten att göra: att producera vackra och rörande reklamfilmer. Förhoppningen är att visa upp klubbens värderingar, och idag, på Alla hjärtans dag, har de gjort det igen med "Silla " (Chair), en kortfilm som syftar till att utmana "etablerade förutfattade meningar" på Alla hjärtans dag med ett värde som Atlético de Madrid-fans (eller fans till vilken klubb som helst) omedelbart kommer att erkänna: lojalitet.
"Silla påminner oss om att kärlek, i alla dess former, kan vara längre än tiden och att vissa förbindelser, i fotbollen och i livet, aldrig kan brytas", säger klubben. "Det är en berättelse som belyser ett av klubbens kärnvärden och bevisar att kompromisser och hängivenhet inte bara är begränsade till romantiska partnerskap utan också kan förbli intakta när vägarna skiljs åt".
Reklamfilmen har utvecklats av byrån Sra Rushmore, som tidigare samarbetat med klubben med den prisbelönta "Taxi", om ett oväntat band mellan en taxichaufför från Atlético och ett långvarigt Real Madrid-, som gjordes till julen 2023, och den mycket applåderade "Comandante y Cartón "-reklamen från 2024, som visar upp samma värde av lojalitet med två mycket bra pojkar.
Det finns en mycket stor chans att de kommer att få dig att gråta, oavsett vilken klubb du tillhör.