
EA har dragit i bromsen för det Black Panther-spel som varit under utveckling i två år. I samma veva väljer man även att lägga ner Cliffhanger Games, studion som grundades av tidigare Monolith-chefen Kevin Stephens, specifikt för just Black Panther.
Beslutet att lägga ner utvecklingen och stänga studion meddelades via ett internt e-postmeddelande till de anställda med motivationen att EA framgent önskar att fokusera på sina mest framgångsrika varumärken som Battlefield, The Sims, Skate och Apex Legends.
Lara Miele, underhållningschef hos EA, betonade att "det var ett svårt beslut" samt att man kommer stödja de drabbade så gott det går, vilket även inkluderar att försöka finna nya roller för dem internt. Exakt hur många anställda som faktiskt påverkats av denna nedläggning ville man dock inte kommentera på.
Därmed fortsätter EA:s interna "omstrukturering" som tidigare i år drabbade 300 anställda, vilka även de fick lämna eller finna andra platser internt. Vilket även inkluderade arbetet med ett Titanfall-spel.
Såg du fram emot Black Panther-spelet?