Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
Blasphemous II

Blasphemous 2: "Vi vet att spelarna inte var nöjda med spelkontrollen i första spelet"

Vi pratar med The Game Kitchen om smidigare gameplay, den djupare berättelsen, konsten och det nya vapensystemet...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Senast vi fick se Blasphemous 2 var efter att ha spelat det för första gången i Sevilla, men nu när titeln har ett spikat lanseringsdatum senare i sommar (den 24 augusti) kan du lära dig mer om projektet i vår intervju nedan.

Här diskuterar den creative director Enrique Cabeza och producenten David Erosa från The Game Kitchen olika aspekter av ett projekt som växte i både djup och möjligheter tack vare stödet från utgivaren Team17 samt den stora framgången med den första delen som sålts i över två miljoner exemplar.

"I think we can expect, again, a cryptic and mysterious story, but full of surprises and full of content that we hope players can discover little by little instead of right away, because we prefer to take small steps in that direction. We think the game has a lot of lore, a lot of characters that will feel fresh, as fresh as the ones in Blasphemous 1, so we are very proud of them.

We started to dig more and more into our own culture, and we find a lot of interesting things to put in the game. So we basically follow the steps from Blasphemous 1. We find even more cool things to do with all the culture we have here [in Seville]. It's a very honest thing to do from our side."

En av dessa tydliga referenser är skulptören som hjälper dig att förbättra din karaktärs förmågor, som är "basically inspired by the actual Martinez Montañés sculptor. So it's a very big deal here. So it's like an homage to him".

När det gäller hur dess gameplay känns bättre med handkontroll i näven den här gången, tillägger Erosa att "we were really, really aware that players weren't really happy with the controls of the first game at first, on release date, and we were really worried about that. We didn't want to make the same mistake. So we really focused on the feeling of the gameplay. We are so lucky to have a team which is really involved in how the game feels, and we want players to feel like it's a really better version than the first game".

The Penitent One återvänder till alla större plattformar den 24 augusti 2023 och vi kommer att hålla ett öga på det här på Gamereactor.

HQ

Relaterade texter

Blasphemous IIScore

Blasphemous II

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Förlåt oss Fader, för vi har syndat. Blasphemous II fortsätter på den inslagna vägen med att sälja in en brutal värld fylld av blod, lidelse och misär - och vi har älskat varenda minut.



Loading next content