Medlems- och redaktionsbloggar. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska

Posts tagged in "Ghost Recon: Breakpoint" category

    • Patrik Severin
    • Skrivet av Patrik Severin den 19 augusti 2020 kl 16:34
    • Trenden runt kvantitativ statbaserad loot måste upphöra i AAA sfären

    • Vi har sett en trend i spelvärlden inom AAA delen av produkter vi konsumerar idag. Och det är inslag av rollspelselement, en del av dessa för gott och andra resulterar i något negativt för spelupplevelsen. Jag vill resonera lite om en av dessa som blivit populära i genrer som tidigare ofta saknade dessa inslag. Det är lootbaserad grind som drivs av icke kosmetisk/kosmetisk statbaserad förstärkning av karaktären du spelar. D.v.s. att spel loopen är centrerad runt att samla loot som består av numerära förbättringar av din karaktärs förmågor. I ett spel som säg Diablo fungerar detta ganska bra speciellt när vapnen inte enbart är starkare utan också bidrar till nya förmågor. Däremot i Story drivna upplevelser där dessa system implementeras uppstår problem.