Medlems- och redaktionsbloggar. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy
Premissen i Damon Lindelofs The Leftovers, baserat på Tom Perrottas bästsäljande bok, var lovande: 2 % av jordens befolkning försvinner spårlöst och resten - kvarlevorna - försöker hantera förlusten på självdestruktiva vis. Men trots ett par snygga sekvenser och bra skådespel kändes det hela lite... ja, riktningslöst. Lite forcerat. De religiösa motiven blev lite väl on-the-nose och ofta drunknade serien i lite väl mycket exposition. I exempelvis julavsnittet, där huvudpersonen kastar ut en docka föreställandes baby-Jesus genom bilfönstret, var det som att Lindelof slog mig i ansiktet med en bibel och skrek: "SYMBOLISM, BITCH!"