Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska

Posts tagged in "Spelutveckling" category

    • Moineau
    • Skrivet av Moineau den 3 maj 2020 kl 22:39
    • Varför börjar man med spelutveckling?

    • Detta blir då alltså min andra blogg, då tänkte jag få lite bakgrund avklarad för alla som är intresserade. Jag skrev i min första blogg att jag håller på med spelutveckling på min fritid. Det är mycket riktigt, jag ser spelutveckling som en källa till mycket av det jag är idag och varför jag jobbar med det jag gör. Läs vidare så ska ni få se, det blir ganska långt, men förhoppningsvis blir det inte för långtråkigt på vägen.
    • Moineau
    • Skrivet av Moineau den 3 maj 2020 kl 21:39
    • Bloggande är väl kul?

    • Detta är då mitt första inlägg på en blogg någonsin. Det trodde jag var en dag som aldrig skulle komma. Men här är vi trots allt, då kanske det är på plats att berätta lite varför jag är här också.
    • Jonas
    • Skrivet av Jonas den 18 november 2019 kl 02:12
    • Den mest intressanta utvecklaren denna generation

    • Har under den gångna helgen varit inbegripen i en diskussion med flera av er läsare, redaktionsmedlemmar som Adam Holmberg, Kim "Super Bowl-tipparen" Orremark, före detta redaktionsmedlemmen Oliver "Hatet" Thulin samt andra intresserade som spelat Star Wars Jedi: Fallen Order. Det har inte handlat så mycket om det eminenta spelet i sig, utan mer om Respawn Entertainment.
    • Jonas
    • Skrivet av Jonas den 24 oktober 2019 kl 17:50
    • Göteborgs stolthet (nej, inte Glenn Hysén)

    • Svensk spelutveckling handlade länge bara som Stockholm där Dice, Paradox och Avalanche så g till att hålla fanan högt. Därefter började Malmö ta allt mer plats genom i synnerhet Massive Entertainments försorg. Idag utvecklas det spel överallt i Sverige, men Göteborg har länge varit ett otippat svart hål som inte alls haft studios som motsvarar stans storlek. Och... så är det nog fortfarande, men det betyder inte att spelutveckling saknas.
    • Jonas
    • Skrivet av Jonas den 14 november 2018 kl 01:54
    • Mindre och fler multiplayer-titlar

    • Zombies-läget i Call of Duty: Black Ops 4 är magiskt bra och vanliga dödsmatcher är alltid roliga. Men det spelar liksom ingen roll, det är med Blackout jag slår ihjäl timme efter timme. Det är hutlöst, vansinnigt underhållande och jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa detta som ett separat spel. Lite som PlayerUnknown's Battlegrounds, om du så vill. Ett spel som bara består av ett enda spelläge.
    • czaros1994
    • Skrivet av czaros1994 den 25 november 2014 kl 01:04
    • Spelutveckling, jag och Thomas was Alone

    • Ni som har följt mig kanske vet att jag har länge haft som ett dröm att vara en spelutvecklare och jag har till och med börjar studera Spelprogrammering på Blekinge Tekniska Högskolan. Men sanningen är, att efter alla dessa år med det definitiva drömmen har jag börjat få blandade känslor om det hela.