Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Digital Foundry dissekerar Halo Infinite-grafiken

Digital Foundry dissekerar Halo Infinite-grafiken

This post is tagged as: Nattmössesvammel

Jag var - som jag redan har skrivit - tämligen nöjd med vad jag fick se av Halo Infinite häromdagen och jag längtar således något enormt att få landa på en ny ringvärld i skorna på allas vår Master Chief. Men, med det sagt var grafiken onekligen en negativ aspekt som satte en sur eftersmak på upplevelsen för mig och, döma av flera kommentarer, många andra. Det såg nämligen rätt platt ut på sina ställen, och den där stunden när brute-generalen snackade rakt in i kameran var sannerligen inte en optimal hörnsten att vila på när det kom till att demonstrera kraften hos Microsofts nya värstingkonsol.

Nu har teknikkungarna borta hos Digital Foundry dissekerat Xbox-presentationen i fråga samt kommit fram till varför det såg ut som det gjorde, och det är som vanligt en intressant lärostund för alla de som vill veta hur det egentligen går till när grafik målas upp på våra spelskärmar. I Halo Infinites fall verkar boven förövrigt vara ålderdomlig ljussättningsteknik i relation med dynamiskt ljus, ett för stort fokus på hög upplösning samt problematiken med att demoversionen utspelar sig i skugga, och det är med den informationen relativt enkelt att se varför resultatet blev som det blev.

Kolla in videon själva via länken här, och sen hoppas vi såklart att den där utlovade Ray Tracing-patchen som ska släppas efter lanseringen verkligen höjer det visuella ett snäpp eller två, eller hur?

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera