Svenska
Blog

"Live Service"-spel och täckning

Jag har funderat. Igen. Det är sällan bra när jag gör det men jag är intresserad av att höra lite åsikter här. Games as a service, live service-spelen och hur vi generellt hantera fenomenet. Som det ser ut idag skriver vi en recension nära inpå själva spelsläppet och betyget reflekterar alltså de första, låt oss säga 12-40 timmarna. I vissa fall (Destiny 2-recensionen, jag tittar på dig) blir inte betyget lika rättvist som det borde ha blivit. Det är vad det är, såklart, det jag undrar med det här inlägget är hur vi ska täcka spelen på lång sikt. När ett spel går in på sitt andra eller tredje år, får sin gigantiska uppdatering som ändrar praktiskt taget allt.

Vi uppdaterar inte betygen på Gamereactor och det är ingenting vi kommer ändra i det här läget. Regelbundna texter? Artiklar vid varje större uppdatering? Lite fläskigare nyhetsnotiser? Givetvis förutsätter frågeställningen att det faktiskt finns någon på redaktionen som aktivt spelar titlarna, men du är med på min frågeställning här tror jag. Spel som Dauntless, PUBG, Destiny, World of Warcraft, The Hunt: Showdown, Warframe och så vidare förtjänar förmodligen mer uppmärksamhet från oss än vad de får i dagsläget. Vi publicerade nyligen ett sammandrag av andra året i Destiny 2, som ett exempel på hur det skulle kunna se ut.

Vad tycker du?

"Live Service"-spel och täckning

Dauntless är ett spel som ständigt förändras och blir bättre.

HQ