Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Vad är det för fel på CoD?

Vad är det för fel på CoD?

Skrivet av Oxpost den 15 juli 2020 kl 20:49

Jag ska direkt säga att jag fullkomligen älskar Activisions och Infinity Wards senaste lir. Det påståendet gäller för såväl grundspelets multiplayer-del samt übersuccen Warzone. Faktum är att jag inte kan minnas när jag senast haft så kul med ett FPS-spel så länge. Men det finns en sak som stör och förvirrar mig, och många andra, rejält - storleken på spelet.

Jag kan väldigt lite om spelutveckling och teknikaliteterna som ligger bakom allt material som bombas ut. Men jag begriper för mitt liv inte hur ett spel som RDR 2 som huserar en enormt mycket större spelvärld med galet mycket bättre grafik och en hyfsat tilltagen onlinekomponent kan uppgå till 150gb medan CoD som i jämförelse är myyycket mer linjärt och basalt i sin uppbyggnad kan ligga på 200+ gb. Är det något grundläggande jag inte förstår? Finns det en bra förklaring till det här? Eller är det så enkelt att grabbarna på IW bara är allmänt usla på att optimera sitt spel?.
Förklara gärna om någon som läser det här sitter på facit.

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera