Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Skippa "Easy Mode", tack

Skippa "Easy Mode", tack

Skrivet av Petter den 15 april 2019 kl 10:23

Jonas artikel om "easy mode" eller icke i From Softwares snorsvåra Sekiro: Shadows Die Twice har besökts fler gånger under den gångna helgen än någon annan helgartikel som vi publicerat det senaste året, vilket vi såklart är supernöjda med. Het potatis, just nu. Ämnet, alltså. Många vill diskutera detta och givetvis har även jag en åsikt i den här frågan och den stavas skippa easy mode i dessa utmanande spel, tack. Visst, argumentet att det inte sabbar för de som fortfarande vill spela på "hard" fungerar till viss del, för mig, men i slutändan handlar det för mig om utvecklarnas grundvision och om att inte späda ut sin produkt.

Jag drar mer än gärna en parallell till mitt favoritspel Assetto Corsa som jag lirar (nästan) dagligen, och om Kunos skulle komma på att stoppa in ett easy mode i den snorsvåra, skoningslöst realistiska racingsimulatorn, för att kunna bredda sin målgrupp, vet jag att jag skulle gilla det spelet lite mindre. Ologiskt? Möjligt. Elitistiskt? Också möjligt. Men så känner jag. Anser man att Sekiro eller Dark Souls 3 är för utmanande (jag tycker till exempel att den där typen av onödigt uppskruvad svårighetsgrad mest bara är störigt snarare än underhållande) finns det ju 6000 andra actionspel att tillbringa sin tid med. Länk till Jonas artikel här!