Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Hertigen som blev tappad i golvet...

Hertigen som blev tappad i golvet...

Skrivet av SgtJukker den 12 juli 2012 kl 11:18

Jag kände inte till Duke Nukems existens förrän jag fick chansen att se Duke Nukem 3D hos en bekant några år äldre än mig när det hade kommit på underground-kanalerna på mIRC.

Han hade slangat hem (fy på honom) en bunke rar-filer med ett nytt spel som enligt honom skulle vara bättre än Dark Forces (som jag älskade över allt annat). Han packade upp filerna, startade om datorn, körde en F8 för att konfigurera upp minnet och körde sedan igång spelet.

Duke Nukem 3D. Holy crap vad snyggt det var. One liners utan dess like (Serious Sam, du är en copycat), tuttar och feta monster.

Jag klarade aldrig Duke Nukem 3D på PC. Jag fastnade på en undervattensbana och det var inte förrän jag plockade upp Duke Nukem 3D till iOS som jag varvade spelet. Det var drygt 1 år sedan (tror jag).

Nu håller jag på att spela igenom Duke Nukem Forever för första gången. Jag berättade för min fru (som ointresserad blickade på tvn när jag satt och lirade igår när jag var på en av banorna som ser ut som en gammal westernstad där det varvas first person shooter med monstertruck-körande) att spelet utvecklats i ca 13 år.

"Är det bra för att ha utvecklats under så lång tid" sa hon.

-NEJ svarade jag kort och koncist. Missförstå mig rätt. Jag köpte spelet för att jag hyllade 3D rätt fett när det kom och trodde att Forever kunde kicka äääss. Men tyvärr. Det är mediokert. Precis som GR skriver.

Det är dock tillräckligt underhållande för att ändå vilja få mig att spela igenom det. Tror jag. I alla fall hittills (och då är jag mer än igenom halva spelet, enligt antal levels som finns och vilket jag är på).

Satte svårighetsgraden på en hyffsat nivå, men fasen vad lätt det är. Eller ojämnt kanske jag ska säga för på något ställe har jag fastnat rejält och dött ca 20 ggr, medans det känns som om jag nästan bara har (trots att jag gillar att leta upp hemligheter) sprungit igenom en bana.

Jag tycker att de lika gärna kunde väntat ett år till med att släppa det och slipa till fler saker. Texturerna hinner inte renderas klart, vissa monster ser nästan sämre ut än sin motsvarighet i 3D (nja, inte riktigt :) ).

Jag tänker fortsätta lira igenom det och kanske jag lägger en riktig recension (detta blev ju nästan en sådan). Det kostade ju trots allt bara 39 spänn på Gamestop...