LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Blog
      Jag startar en spelstudio - Augustivloggen

      Jag startar en spelstudio - Augustivloggen

      Skrivet av _genki den 28 augusti 2015 kl 20:03

      Efter 3 månaders uppehåll beger jag mig in i en obekvämt nostalgisk resa och går igenom vad som har hänt under det gågna året. Främst handlar det om den grafiska utvecklingen, men även om hur ofärdigt Catnip faktiskt är, och hur mycket som är kvar

      Jag känner mig inte alls orolig för spelets utvecklingstempo, min första tanke om 2-3 års utveckling håller fortfarande i sig, Det enda bekymmret är att så länge jag arbetar deltid pratar vi helt plötsligt om den dubbla tiden (4-6 års utveckling). 6år vill jag inte ens tänka på, då det låter alldeles för långt för att min hjärna ens ska orka med. Då blir jag 39år gammal och bara en sådan sak är både skrämmande och svårt att ta in.

      Det jag hoppas på är att det kommer att komma perioder då jag är utan konsultuppdrag och kan spendera all min tid på projektet istället för att dela upp den. Men vi får se hur det går, vilka människor man möter och vilka möjligheter som öppnar upp sig. Jag har iaf satt en intern deadline på 4 år.... Vilket innebär att det snart är 3 år kvar innan release. Så det är ju bara att köra på. :)

      Hoppas att ni gillar denna, väldigt trasiga och nostalgiska genomgång av Catnip. :)

      länkar till det jag pratar om i videon:

      - Ubiart Engine Walkthrough
      - En (av väldigt många) Half Life 2 Beta videos, där man får inblick i hur spelet såg ut i ett tidigt skede.

      HQ