Svenska
Blog
Spelbutiken.se - Kunden har alltid fel

Spelbutiken.se - Kunden har alltid fel

Spelvärldens motsvarighet till postnord leverar inte.. Efter att ha förhandsbokat Sand Land collectors edition till PS5 så kontaktade jag idag deras kundtjänst. Jag hade nämligen sålt spel till dom, fått points jag kan använda mot produkter på deras hemsida och skulle sammantaget föredra att använda dom mot en order redan i rullning. Följande chatt följer:<br />
<br />
Jag: "Hej. Jag gjorde nyss ett sälj till er av begagnade spel, och jag skulle vilja använda mina points mot en förhandsbokning jag redan gjort mot tidigare points. Kan ni tillämpa det eller behöver jag avboka ordern, vänta på att pointsen kommer tillbaka och göra om ordern? Gäller order: ---------".<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord: "Bäste Kund, Tack för att du kontaktar oss. Du behöver vänta tills du får dina poäng och göra en ny order i så fall. Vi får återföra poängen som du använt på beställningen om du avbokar den. Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor".<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord: "Vi har återfört poängen. Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor".<br />
<br />
_________________________________________________________________________________<br />
<br />
15 minuter senare i deras chatt, då länken till produkten genom mina sidor inte fungerar:<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord: "Hej och välkommen till vår kundtjänst. Vad kan jag hjälpa dig med idag?"<br />
<br />
Jag: "Hej. Jag kontaktade er genom mail, då jag ville använda mina spelbutiken points mot en förhandsbokning jag tidigare hade lagt. Jag ombads avboka spelet och lägga om beställningen på nytt.. Nu när jag gjort precis det så går produkten inte att förhandsboka längre. Jag vill ha detta löst. Spelet gäller sand land collectors edition. PS5 versionen<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord: "Ja det beror ju på att den är fullbokad i dagsläget."<br />
<br />
Jag: "Så versionen ni ber mig avboka så jag kan boka om den på nytt, finns inte? För det första, hur kan man vara så dum att man rekommenderar det till en kund i så fall? Och enligt min mattematik borde det röra sig om ett plus, minus 0. Jag bokade om den, för att NI sa att det är så jag skulle göra<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord:: "Fast det ligger nog lite på ditt ansvar också att se så produkten är bokningsbar innan du avbokar din befintliga order kan jag tycka, produktsidan har ju varit borta i 2 veckor nu när jag ser på ordrarna osv. Vi tittar inte på produktsidan åt dig utan vi säger bara hur man går tillväga om man önskar använda points på ett köp som du ville i detta fallet Absolut att jag kan tycka vi borde eventuellt reagerat en smula, men det är lite sent att göra något åt nu i efterhand".<br />
<br />
Jag: "Jag uppgav ordernummer xD"<br />
<br />
Spelvärldens motsvarighet till postnord: "Ja och då ser vi bara din order, vi ser automatiskt inte lagersaldo eller dylikt. För att se lagersaldo måste vi kontrollera i andra system osv".<br />
_____________________________________________________________________________<br />
<br />
Ingen lösning på problemet. Heller ingen ursäkt, utan istället dumförklaras jag som kund för att jag följt DERAS anvisningar och inte kan deras system bättre än dom själva. Att jag inte förstod att dom valde att INTE kontrollerade lagersaldo innan dom bad mig avboka. Produkten som jag än idag vill mena borde vara min enligt den enkla mattematiken: 1-1+1 = 1<br />
<br />
<br />
 

 

HQ