Svenska
Blog
Might & Magic Heroes Online

Might & Magic Heroes Online

Skrivet av ifongard den 6 oktober 2014 kl 21:21

Jag är inte så mycket för F2P spel. Visst det är smidigt att kunna börja spela gratis och de första timmarna brukar inte vara några problem utan att betala pengar. Men sen bukar det oftast bli väldigt segt om man inte lägger in pengar, som kan bli ganska stora summor om man inte tänker sig för.

Därför var jag lite tveksam till Might & Magic Heroes Online. Men eftersom jag spelat alla Heroes of Might and Magic spelen mycket så tyckte jag ändå att det var värt en chans.

Det fungerar ju lite annorlunda jämfört med de traditionella spelen. Man spelar ju inte rundor på samma sätt eftersom man spelar tillsammans med många andra. Man kan gå hur långt som helst och nya trupper och resurser får man efter en viss tid. Att bygga och uppgradera byggnader tar också lite tid. Naturligtvis kan man betala lite för att få resurser och trupper snabbare. Detta gör att spelet kan kännas lite segt speciellt om man spelar långa sessioner, spelar man flera korta stunder så fungerar det bättre.

Något annat som är annorlunda är att det finns en gräns hur mycket trupper man kan ha på hjälten. Antalet ökar eftersom hjälten går upp i level. Dessutom lämnas vissa trupper i reserv när man går in i strid och fyller alltså på till nästa strid.

Striderna går annars till som i de andra Heroesspelen, man flyttar runt sina trupper i turordning och hjälten hjälper till med magier och förmågor. Eftersom man har reserver så kan man strida ganska många gånger på rad innan man måste tillbaka till slottet och fylla på. Varför ska man strida då? Ja det kan ju vara på grund av uppdrag eller för att komma åt resurser eller artefakter som fienderna vaktar.

Jag började spela förra veckan och har inte kommit speciellt långt på spelet än. Frågan är hur länge det kommer vara roligt utan att behöva betala något.

HQ