Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Destiny 2 - Graviton Lance ser... fantastisk ut

Destiny 2 - Graviton Lance ser... fantastisk ut

Det är inte långt kvar nu. Ny expansion, och uppdaterade exotics. Bungie har visat upp nya Sturm, som jag bloggade om tidigare, och nu har de visat ett smakprov på den uppdaterade Graviton Lance, pulse riflen som beter sig som en scout, du vet? Allt går att sammanfatta med space magic, det ser helt underbart ut, helt enkelt.

Kolla själv!

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Världens bästa arbetsmusik

Jag har suttit och arbetat hela natten, olika projekt löser av varandra och jag kom precis till insikten: musiken är livsviktig. Det här är mycket konstigt för mig som aldrig i hela mitt liv har kunnat göra någonting till musik. Praktiskt taget den enda gång jag faktiskt lyssnar är när jag kör bil eller åker tunnelbana. Och så har det alltid varit. Försökte jag plugga till musik var det 100% att inte ett jota blev gjort, detsamma har gällt i arbetslivet också. Visst har jag haft arbetsplatser där Mix Megapol eller Lugna Favoriter prompt skulle eka ur en gammal skrallig radioapparat i kontorslandskapet och jag effektivt blev tvungen att koncentrera mig. Men frivilligt? Aldrig. No way, José.

Fram till för en vecka sedan, ungefär. Jag satt och pillade med tidsödande och monotona sysslor och fipplade på en spellista jag har. Samma gamla tankar kom snabbt; "stäng av skiiitn" men jag höll ut, lät musiken liksom hamna där i bakgrunden. Det funkade. Jag hade helt plötsligt kommit ur en fas, tydligen. Mitt val, just nu, för svängig arbetsmusik faller på Nathaniel Rateliff & The Night Sweats senaste platta "Tearing at the Seems" och jag tror jag nästan aldrig har jobbat med samma energi som inatt. Allting flyter på, problemen verkar lösa sig själva medan jag sippar på mitt kolsvarta kaffe i en harmonisk sinnesstämning. Favoritlåten just nu är "A Little Honey" men hela plattan känns bra. Nu undrar jag, vad mer är perfekt arbetsmusik? Ge mig alla tips du har, tack.

Länk till Apple Music!
Länk till Spotify!

Världens bästa arbetsmusik

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus
Manhunt: Unabomber är en mycket briljant serie

Manhunt: Unabomber är en mycket briljant serie

Sist på redaktionen, kanske sist i världen (?) såg jag Manhunt: Unabomber i helgen. Jag vill sammanfatta den serien med ett ord: "Herre-min-ge-å-farrsgårn". Det var fler ord, men! Vilken serie. Kvalitet rakt från första dialog till den maffiga upplösningen. Själva berättelsen tappar såklart i spänning om du redan känner till fallet med Unabomber men porträtteringen är ingenting annat än fantastisk. Jag är inget större fan av Worthingtons mumlande philly-dialekt egentligen men, Manhunt: Unabomber är en Netflix-serie som du bara måste se. Nu.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Betyget på God of War...

Det blev en 10/10. Nya God of War är makalöst bra och jag spelar det fortfarande, en vecka efter jag var klar med berättelsen. Det finns inte ett uns tvivel hos mig att det spelet förtjänar vårt allra högsta betyg - inget alls. Dock var jag faktiskt inte helt övertygad direkt från start. Jag pratade med andra redaktionsmedlemmar och sa saker som "Jag är inte helt övertygad, det känns oinspirerat och ofokuserat just nu." Det fanns aldrig några tankar på att det inte var ett bra spel, men jag trodde absolut inte det var en fullpoängare. Jag kallade det till och med för ojämnt en gång! (hahahaha!)

Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det var. Vilken del som fick mig att ändra mig. Jag kan hänvisa till ett par punkter, men inte utan att spoila (det kommer ett bloginlägg efter spelet har släppts som kommer vara proppat med spoilers). Men, polletten trillade ned till slut. Jag tror det kan ha handlat om någon undermedveten konservativ inställning till den nya kameravinkeln och den nya yxan. Striderna kändes märkliga för mig och inte alls sådär belönande som de brukade göra. Jag fattar ju nu att det här var problem hos mig och inte hos spelet, God of War är ett mästerverk och gör sig förtjänt av den där tian fleeeera gånger om under hela äventyret. Var så säker.

Läs recensionen!

Betyget på God of War...

Come, Boy!

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus
Destiny 2 - Önskelista inför Warmind-expansionen

Destiny 2 - Önskelista inför Warmind-expansionen

This post is tagged as: Destiny 2

8:e maj är det dags. Ytterligare nytt liv i Destiny 2. Spelet som nästan är mer dött just nu än valfri grann-zombie. Expansionen Warmind är officiellt utannonserad men precis just nu vet vi praktiskt taget ingenting alls. Den 24:e april ska det avtäckas ordentligt av Bungie själva och innan dess kan vi bara spekulera och önska. Precis vad jag tänkte göra i det här inlägget. Det finns en del hel ändringar som behöver komma till Destiny 2, sandbox, vapenhantering, progression och så vidare. De sakerna kommer jag ej att ta upp i min lista. De behövs, men jag kommer endast prata om innehåll nu.

• En kampanj som driver spelet framåt
Förra expansionen, Curse of Osiris, var medelmåttig på nästan alla sätt och vis. Inte minst storyn. Den hade nästan ingen relevans i spelvärlden, Osiris själv kändes bortkastad och ingenting drev Destiny 2 framåt. Det hoppas jag ändras nu, jag vill känna att varje expansion är en del av huvudberättelsen. Vad är triangelskeppen? Är Oryx död? Ge mig mystik!

• PvE-Hoard-Mode
Vi pratar inte Prison of Elders här (även om det faktiskt var en hyffsad idé), nej. Nu vill jag faktiskt ha vågbaserat evighetscontent. Slumpmässigt, vågbaserat, topplistor och proppat med spännande loot. Bygg ett system som känns belönande även efter 2000 timmar, basera det på Infinite Forest för att det ska passa loren och vipps, Destiny 2 känns mångt mer relevant.

• Hemligheter och lååååånga quests
I The Taken King fyllde Bungie den nya destinationen (Oryxs dödskryssare) med hemliga hörn och spännande upplevelser. Vi behöver mer sånt, på varje destination i spelet. Låt mig nysta upp långa vapen-quests som tar tid men där belöningen känns värd i slutändan.

• Belönande ranking i PvP
Vi vet att rankade matcher är ett faktum och det gör mig så glad att jag skriker rakt ut när jag tänker på det. Som en mildare variant av tourettes. Att kämpa för bättre rank är belönande i sig men jag hoppas innerligt på att det även inkluderas loot av något slag (Inte emblems) som gör det ännu mer värt det och som ett sätt att skryta i spelets sociala områden. Det hade varit fränt.

Det var fyra snabba önskningar. Om drygt två veckor får vi förhoppningsvis svar på ett par frågor. Vad vill du ha i Warmind?

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus