Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska

Need for Speed Heat - nej tack!

Jag älskar ju arkadracing. Nästan lika mycket som pizza. Jag har konsumerat mer Need for Speed genom åren än vad någon varelse ens borde, både de bra och de dåliga. Senaste spelet recenserade jag, praktfiaskot Payback. Det var inga egentliga fel på bilåkandet, spelvärlden eller bilarna i Payback. Det var inte särskilt bra, men de aspekterna var okej. Systemen, som var helt byggda på mikrotransaktioner var så uselt implementerade att det inte gick att hålla sig för gapskratt när jag försökte greppa hur sjutton jag skulle uppgradera mina kärror. Där och då trodde jag det skulle vara slutet för Ghost Games. Jag hade fel.

För en liten stund sedan visades Need for Speed Heat upp, (kolla här) och vi vet såklart inte ett jota om mikrotransaktionerna ännu, men visst är trailern otroligt slapp? Heat ser ut att vara precis lika storykrystat som de två senaste spelen, proppat med missriktad attityd och snutjag. EA fortsätter och fortsätter (och fortsätter) att inte ge oss ett nytt Underground och jag blir mer och mer bitter för varje gång det händer tror jag. Trailern är sömnig, men jag ska inte helt döma ut spelet på förhand (såklart) men å andra sidan har Ghost Games har visat sig vara inkapabla att göra ett bra racingspel två gånger nu, men vem vet, det här kanske blir ett spel som inte haltas helt av giriga mikrotransaktioner?

Need for Speed Heat - nej tack!

Jag gillar logon dock.

"Live Service"-spel och täckning

Jag har funderat. Igen. Det är sällan bra när jag gör det men jag är intresserad av att höra lite åsikter här. Games as a service, live service-spelen och hur vi generellt hantera fenomenet. Som det ser ut idag skriver vi en recension nära inpå själva spelsläppet och betyget reflekterar alltså de första, låt oss säga 12-40 timmarna. I vissa fall (Destiny 2-recensionen, jag tittar på dig) blir inte betyget lika rättvist som det borde ha blivit. Det är vad det är, såklart, det jag undrar med det här inlägget är hur vi ska täcka spelen på lång sikt. När ett spel går in på sitt andra eller tredje år, får sin gigantiska uppdatering som ändrar praktiskt taget allt.

Vi uppdaterar inte betygen på Gamereactor och det är ingenting vi kommer ändra i det här läget. Regelbundna texter? Artiklar vid varje större uppdatering? Lite fläskigare nyhetsnotiser? Givetvis förutsätter frågeställningen att det faktiskt finns någon på redaktionen som aktivt spelar titlarna, men du är med på min frågeställning här tror jag. Spel som Dauntless, PUBG, Destiny, World of Warcraft, The Hunt: Showdown, Warframe och så vidare förtjänar förmodligen mer uppmärksamhet från oss än vad de får i dagsläget. Vi publicerade nyligen ett sammandrag av andra året i Destiny 2, som ett exempel på hur det skulle kunna se ut.

Vad tycker du?

"Live Service"-spel och täckning

Dauntless är ett spel som ständigt förändras och blir bättre.

Mer Destiny 2 på Gamereactor

This post is tagged as: Destiny 2

Jag vet, det har varit min inofficiella uppgift att se till att det finns massor att läsa om Destiny 2. Jag vet också att jag inte riktigt fullföljt mitt ansvar här. Det ska jag försöka bli bättre på från och med nu. Jag spelar fortfarande massor av Destiny 2, typ 10-20 timmar i veckan och borde därför rimligtvis kunna skriva om det betydligt oftare. Nu råkar det i alla fall vara så att jag har lyckats plita ner mina tankar om senaste årets säsonger i en artikel som du kan läsa på sajten väldigt snart, i övrigt kommer bloggen innehålla mer Destiny än någonsin tidigare. Mycket snart.

Mer Destiny 2 på Gamereactor

Optimistisk till Google Stadia

Faktiskt. Jag vet inte exakt vad som gjorde det, eller ens när det hände, men jag tror att Google faktiskt kan lyckas med det enorma uppdrag de har tagit på sig. Jag bokade en Founders Edition för att få tidig åtkomst (och förtur på att välja ett mycket smexigt användarnam). Att få interaktiv underhållning att fungera från datacenter är läskigt dock. Det kommer finnas begränsningar, det kommer vara stor yttre påverkan på stabiliteten och så vidare. Jag förblir optimistisk dock. Tanken på att struta upp en ny flik i sin webbläsare och starta Destiny 2 för lite grind, oavsett var jag befinner mig (med i princip vilken hårdvara som helst) är hissnande och kan komma att förändra spelandet totalt under den överskådliga framtiden. Jag satt bänkad framför frågestunden som Google hade på Reddit igår och om vi ska tro budskapet de sänder ut är det här en ordentligt stor satsning och inte ett litet test som snabbt kommer skrotas och glömmas bort.

Återigen handlar allt om den där uppkopplingen. Kvalitén på själva strömmen, och den kommer variera för alla, inte minst beroende på vad för typ av internetuppkoppling du har draget till dig. Men om, OM, det fungerar (jag har maffig fiberlina), finns det då ens någon mening med att skaffa Playstation 5 och Xbox Scarlett av någon annan anledning än exklusiva spel? Jag tror inte det. Även om de flesta fnittrar sig kollriga inför nästa generation som kommer starta 2020 är vi faktiskt bara fyra månader ifrån Google Stadia (om du har bokat Founders Edition) och det är kanske det mest spännande som har hänt på hårdvarufronten sen... Full HD?


Vad känner du?

Optimistisk till Google Stadia