Svenska
Nya banor till mitt spel och lite progress

Nya banor till mitt spel och lite progress

Skrivet av Lureg den 13 januari 2021 kl 10:18

Hej igen!

Jag jobbar som bekant på "Guardians of Gridvale" (gå in här och kika: http://www.guardiansofgridvale.com) och har tagit fram en hel drös nya grejer sen jag postade här sist. Bland annat har jag lagt till stöd för att kunna ha andra karaktärer/varelser än bara fiender och med helt andra beteenden. Det kan t ex finnas monster som anfaller båda spelaren och fienderna, civila som rör sig bort från all action eller allierade som bara anfaller fienderna. Jag har tagit bort massvis med buggar och kämpar på för att få fram en öppen demo innan det här kvartalet är över. De som prenumererar på nyhetsbrevet kommer att få förtur: http://tinyletter.com/sinistersiamese

Jag har även hunnit med att börja lägga upp ett "skelett" för en sida på itch.io och Steam och det sista jag jobbat med är ett helt nytt tileset inspirerat av årstiden: SNÖ :D. Om ni vill läsa mer om spelet så lägger jag upp bloggar (på engelska) med gameplay här: https://sinistersiamese.com/blog/

Ha det fint! // Luis

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera
Mitt spel har fått ett namn

Mitt spel har fått ett namn

Skrivet av Lureg den 1 december 2020 kl 12:38

Tjo!

Har nu avslöjat namnet på mitt spel. Det kommer att heta:

"Guardians of Gridvale"

Vad tycks?

Har också gjort en liten enkel hemsida som är långt ifrån färdigställd (det är ju inte spelet heller :P) som ni kan kolla in här: https://sinistersiamese.com/guardians-of-gridvale/

Loggan är inte färdig men här har ni en av iterationerna för att få en känsla för vartåt det barkar :)

Må bäst! // Luis

Klipp med gameplay från mitt kommande spel

Skrivet av Lureg den 5 november 2020 kl 09:27

Tjabba hallå!

Tänkte här visa lite av hur spelet ser ut i rörelse så titta på video (inget ljud) och berätta vad ni tycker :D.
https://www.gamereactor.se/krypin/Lureg/videos/?do=videos&videoId=393043

I klippet kan ni se flera av karaktärernas färdigheter samt även hur fienden ändrar sina planer allteftersom man anfaller. Riddaren kan förolämpa fienden så att de attackerar honom istället, Rogue kan anfalla och byta plats med fienden, Bågskytten kan skjuta pilar som puttar fiender och Trollkarlen kan frysa fiender och använda blixtrar som träffar flera samtidigt. Det är ett litet urval av karaktärerna som kommer finnas och deras färdigheter. Vänta bara tills ni ser färdighetsträden...

//Luis

Ändrat upplösning & layout så spelet kan släppas till alla plattformar

Ändrat upplösning & layout så spelet kan släppas till alla plattformar

Skrivet av Lureg den 19 oktober 2020 kl 15:23

Tjolahopp!

Ändrade referens upplösning nyligen från 640x360 till 220-270x400-500 nånting. Skrev ett script som ändrar upplösningen dynamisk så det ser fint ut på alla möjliga upplösningar. Detta tillåter mig att släppa spelet även på mobiler vilket tidigare var vanskligt. Pixelart måste nämligen skalas upp jämt: 1x, 2x, 3x osv för att det ska se bra ut vilket gör att man måste mecka lite mer än vanligt när man ska få till olika layouter på olika plattformar.

En annan grej jag har gjort är att jag ändrat grafiken från 32x32 pixlar till 24x24 vilket gjort alla pixlar lite fetare men också att grafiken går aningen snabbare att ta fram då det är mindre pixlar att ta hänsyn till. Gäller att jobba smart när man är ensam och har ont om tid ;). Vill ni läsa mer detaljer finns det här som vanligt: https://sinistersiamese.com/2020/10/16/resolution-changes/

Vad tycks?

// Luis

Illustrationen är färdig och jag satsar på att få ut ett demo snart

Illustrationen är färdig och jag satsar på att få ut ett demo snart

Skrivet av Lureg den 30 september 2020 kl 09:07

Tjenixen!

Nu har två veckor till gått och jag har jobbat mer på spelet. Jag har lagt till en victory skärm, utvecklat dialog systemet, städat och omstrukturerat i projektet och börjat jobba på presentationen av ett färdighetsträd. Förutom det har jag börjat knyta ihop säcken för att kunna leverera en någorlunda sammanhängande demo även om det kommer att bli en väldigt tidig sådan. En ALFALFA demo :D.

Det roligaste är dock att min beställda illustration har kommit och att jag äntligen kan få visa upp den för världen! Om ni vill se .gifs från de senaste två veckornas utveckling (eller tidigare veckors) och mer utförliga detaljer så hittar ni dom som vanligt här: https://sinistersiamese.com/2020/09/29/focusing-on-getting-an-early-demo-out/

Ha det bäst! // Luis

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy