Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Spider-Man är chanslöst mot Arkham Asylum

Spider-Man är chanslöst mot Arkham Asylum

Skrivet av Petter den 21 september 2018 kl 17:33

Det var inte tänkt att jag skulle spela Insomniacs Spider-Man. Har inte känt något särskilt stort sug och har inte heller haft tid. Men så dök det upp och jag kände suget på liten nätsvingande efter en lång dags tragglande med översättningar, vilket ledde till att jag nu spelat ganska mycket. Och för min del är det inte mediokert men inte heller jättebra. Spider-Man hamnar någonstans mitt i mellan, om du frågar mig. Jag har redan hunnit tröttna faktiskt, även fast storyn och berättandet av den är riktigt giftigt. orsaken till varför spelet aldrig riktigt lyfter enligt undertecknad är att jag tycker att världen känns stel på ett sätt som dagens open world-titlar sällan gör. Sidouppdragen är enformiga och fighting-mekaniken blir snabbt tragglig, känner jag. Det är nätsvingandet, musiken och storyn som gör att jag delar ut en svag sjua till Spider-Man.

Vad gillar du det?

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus
Tjatar på Apple...

Tjatar på Apple...

Skrivet av Petter den 21 september 2018 kl 12:47

Idag släpptes alltså Iphone XS och eftersom vi på Gamereactor har skrivit om varenda Iphone som släppts, vore det tråkigt tycker jag om vi inte finge chans att göra så även denna gång. Men Apple Sverige har slut på telefoner, tydligen. Vi har blivit informerade om att de kommer att kontakta oss när lagret fyllts på men visst skulle jag ljuga om jag påstod något annat än att jag känner mig en smula besviken. Faktiskt. Men-men, den som väntar på något guldfärgat väntar som vi alla vet aldrig för länge, typ.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus
Feige tar över X-Men

Feige tar över X-Men

Skrivet av Petter den 21 september 2018 kl 11:35

Ingen filmnyhet hade kunnat göra mig gladare idag än det faktum att Marvel Studios-bossen Kevin Feige (ytterst briljant karl) nu tar över X-Men i och med att Disney/Fox-dealen slutförs. Inge mer Simon Kinberg/Bryan Singer-trams framöver, inga fler hoppigt bleka, utspädda filmer om Wolverine & Co utan möjlighet att väva in dem i resten av Marvel-universumet, möjligheten att sätta riktigt bra regissörer på jobbet att re-boota filmserien. The Hollywood Reporter har intervjuat Disneys storboss Bob Iger och då låter det såhär:

"How is Marvel going to absorb Fox's X-Men franchise? Is Kevin Feige going to oversee everything?
- I think it only makes sense. I want to be careful here because of what's been communicated to the Fox folks, but I think they know. It only makes sense for Marvel to be supervised by one entity. There shouldn't be two Marvels.

So Deadpool could become an Avenger?
- Kevin's got a lot of ideas. I'm not suggesting that's one of them. But who knows?"

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Red Dead 2 kan bli bäst - någonsin

Skrivet av Petter den 21 september 2018 kl 11:25

Gamereactor Danmarks mustiga förhandstitt publicerades under gårdagen och för att komplettera detta har de även pratat ihop en video-grej där Magnus (danska chefredaktören) berättar mer om vad han fick klämma på under sin två timmar långa spelsession. Jag har inte spelat Red Dead Redemption 2 och kan därmed såklart inte uttala mig om spelet men visst ser det fullständigt makalöst ut. Detta kan mycket väl bli Rockstars bästa spel någonsin och därmed ett av de bästa titlarna som släppts, evvah. Länk

Red Dead 2 kan bli bäst - någonsin

Så snyggt och atmosfäriskt att man nästan börjar stamma.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus
Mot alla odds om Riddick

Mot alla odds om Riddick

Skrivet av Petter den 21 september 2018 kl 11:11

Den tredje delen i den tiodelade artikelserien Mot alla odds är publicerad och det handlar om en riktig bjässe om svenskutvecklade The Chronicles od Riddick: Escape From Butcher Bay. Jag pratade ett par timmar tillsammans med spelets "lead designer" och huvudprogrammerare Jens Andersson tidigare i veckan och det var ett otroligt intressant samtal. Jag kommer alltid att minnas mina timmar med spelet, när jag recenserade. Jag var så otroligt imponerad och att få veta mycket mer om utvecklingen har varit rena rama belöningen för undertecknad. Länk

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus