Dirt Rally står sig tillsammans med Colin McRae Rally (Playstation, 1998) och Toca 2 (Playstation, 1999) som briljanta Codemasters bästa spel. Tre briljanta titlar som alla roat mig som få andra racingtitlar någonsin kunnat. När Codiz nu gör sig redo för att under morgondagen utannonsera Dirt Rally 2.0 finns det antal viktiga saker som jag kräver. Ja, du läste rätt: Kräver. Jag har gjort en liten lista:
• Samma ultra-realistiska bilfysik
Om Codemasters på något sätt gjort Dirt Rally 2.0 mer "körbart" och "mindre utmanande" än föregångaren - kommer jag att gå i taket. Jag kommer att bli skogstokig. Rabiat. För Dirt 4 och kommande Dirt 5 får täcka in arkadspelarnas behov medan Dirt Rally för evigt ska kunna vara den där skoningslösa, ultra-utmanande supersimulatorn.
• Bättre grafik
Simulatorer behöver aldrig vara ultrasnygga, enligt mig. Faktum är att de kan komma undan med att se ut som skräp, rent grafiskt (iRacing - Jag tittar på dig) men visst vore det skoj om Dirt Rally 2.0 gick samma väg som Assetto Corsa Competioziotionozetione och imponerande även grafiskt.
• Årets WRC-kärror + sträckor
Jag antar att detta är alldeles för mycket begärt men jag skulle vilja se årets WRC-kärror i spelet plus ett urval av sträckorna, baserade på de verkliga vägarna. Det vore fantastiskt.