Våra Simrig SR3-styltor står ju som du mest troligt redan vet i aluminiumkoppar som svarvats av min kompis Buppa, som sen bultats fast i Next Level Racings Traction Plus Platform, för att skapa 6DOF-simulering av bilens rörelser. Men ända sen vi bytte Simrig SR2 mot de dyrare SR3:orna har de gått lite varma och detta har ju att göra med att de är designade för att stå direkt på golvet men i mitt fall står ovanpå ett annat motionsystem som skjutsar rubbet från sida-till-sida hela, hela, hela tiden. Det blir dåraktigt mycket vikt som kastat omkring och SR3:orna och nu misstänker de ytterst suveräna Göteborgs-gubbarna som driver Simrig (och tillverkar motionsystemen) att det uppstår en byrålåde-effekt i actuator-benen som blivit mer framträdande med SR3 än tidigare. Vilket såklart är långt från omöjligt.
Buppa har ryckt in, igen. Lyckligtvis. Nya alukoppar är svarvade och de mäter exakt tio millimeter mer inuti själva kopparna som naturligtvis ger gummifötterna på SR3 mer utrymme vilket ska förebygga att benen jobbar med trängd vinkel i sina hus. I helgen ska vi installera, sen får tiden utvisa.