Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Blog

Ska man köpa sig en Apple Pippin?

Skrivet av Siegfried den 25 juli 2011 kl 17:37

Som ni säkert vet så samlar jag på gamla ovanliga konsoler, jag har hittat en Europeisk Pippin för 1000kr, utan spel, är det någon man bör satsa på?

Den Europeiska Pippin konsolen finns endast i 5000 exemplar så den är galet sällsynt, men spelen verkar vara ännu svårare att få tag på då jag inte har sett ett enda fysiskt spel.

Jag hörde någonstans att man kunde spela Mac spel på den men är inte säker, men vet att det går att spela Pippin spel på Mac.

Det kommer ta mig 1,5 timmar att ta mig till säljaren och 1,5 timmar hem så det är en bra bit dit.

Endast 42000 enheter tillverkades och det får Virtual boy att verka casual.

Inte ens Gamester81 har lyckats få tag i något spel och hans spelsamling är helt enorm.

http://www.youtube.com/watch?v=PRhMwX0KaKE

Ska man köpa sig en Apple Pippin?

Värt eller inte värt 1000 lappen?

HQ