Under flera år har jag varit tillbakadragen, suttit hemma, inte sagt något, bara spelat, varit sjukt deprimerad och inte orkat göra något.
Men vid nyår började jag festa mer, började använda kavaj, träffa mer folk, men jag var fortfarande inte pratig. I Maj månad började jag träna och har gått upp 7 kilo sedan dess utan kosttillskott.
I Juni började jag träffa en terapeut för att hjälpa mig med med livet, tänka positivt och förtränga gamla minnen av hemska saker som jag varit med om, och prova situationerna idag och se om det är likadant.
Till en början var det lätta övningar som att bara fråga någon i en mataffär om hjälp.
I Juli var det marknad, då lyckades jag få ett ragg, men hon var bara dryg så de blev inget. I början av Augusti åkte jag och ett gäng kompisar till Göteborg och Liseberg, då åkte jag Balder som jag aldrig trodde jag skulle våga.
Det blev lite kroggrunda men det var svårt att komma in någonstans då jag bara var 19 och de andra 22.
Jag jobbade och tjänade ihop runt 3000kr förra veckan, och fick mest beröm av alla om hur bra jag jobbade.
Dagen innan vi åkte hem skulle jag göra ett annat test, jag skulle fråga någon som jobbade på Max om hennes telefonnummer, jag fick inget svar, hjärtat bultade något fruktansvärt med jag klarade det.
Och nu i helgen snackade jag med nästan alla tjejer på festen, de samlades kring mig, dansade på festen, som jag aldrig har gjort förr.
Fick till och med välja vem som skulle sova hos mig, då det var 2 som ville, och jag blev även av med oskulden.
Nu funderar jag på att gå som lärling till anläggare.
Livet blir bara bättre och bättre, även om jag fortfarande inte är så snackig när jag är nykter.