Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Blog
Mega CD, GC, 5 spel 4 kontroller 550kr

Mega CD, GC, 5 spel 4 kontroller 550kr

Skrivet av Siegfried den 17 september 2011 kl 13:04

Idag gick jag av en slump förbi en bagageluckeloppis och hittade ett GC med 5 spel och 4 kontroller för 200kr så jag slog till direkt.

De 2 originalkontrollerna har förstörda spakar, de 2 andra är hela, men är från 3e parts.

Inget av spelen hade manual,

spelen är

Super Smash
Metroid Prime
Super Mario Sunshine
Micro machines
X-Men Next dimension
Spyro the dragon fly

Sen åket jag och hämtade ett Mega Drive med en Mega CD för 300kr (50kr för att snubben körde) så det var också ett klipp.

Jag tänkte sälja alla GC prylar om någon är intresserad?

Det blir nog bara Sonic CD som jag skaffar till maskinen.

HQ
Naruto BROKEN BOND, Kinect sports 1kr +

Naruto BROKEN BOND, Kinect sports 1kr +

Skrivet av Siegfried den 14 september 2011 kl 18:56

Jag har lagt upp flertalet annonser på tradera nu för att jag hade tänkt köpa 8 spel detta året och på Lördag ska jag köpa ett Sega Mega Drive + en Mega CD för 300kr, så jag behöver sälja lite.

Naruto The Broken bond, det brukar hamna på 4-500kr, dock har det slutat på 99kr en gång.

Kinect Sports, knappt använt, utrop 1kr

1 månad Xbox live, levereras via mail direkt när pengarna har kommit in, 45kr

GTA San Andreas till PS2, i cd fodral 45kr

Och lite prissänkta Xbox spel

Har även ett exemplar av Galerians till PS1 om någon är intresserad.

Annonserna hittar ni här

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=2483615

HQ

Spelhösten är i full gång

Skrivet av Siegfried den 13 september 2011 kl 14:22

Spelhösten har precis börja och jag har redan börjat den med.

Duke Nukem, Mortal Kombat, Shadows of the damned, Dead Island, Har El Shaddai och Dead Space 2 liggandes.

Och om en vecka kommer Gears of war 3, sen dröjer det ända tills den 27 oktober när Battlefield 3 släpps, Dance Central 2 ska också släppas i oktober.

Den andra November kommer Uncharted 3, den 4 Sonic Generations, och lite senare släpps Zelda som jag ej vet om jag ska boka.

I november släpps även

Tales of the abyss, men jag har hört flera rykten om att det blir försenat så jag tänker inte boka förrän jag vet datum, Super Mario 3D Land och Halo.

Jag vet inte om jag missar något.

Jo PS vita kanske också släpps i år, men då kommer börsen att krascha.

Spelhösten är i full gång

Det låg 2 N-gage spel i brevlådan idag.

Hur fixar jag detta problemet? Diablo 2

Skrivet av Siegfried den 11 september 2011 kl 20:01

Jag köpte Diablo 2 Lord of destruction för några dagar sedan, och har ett Diablo 2 exemplar från 2008, Diablo 2 är installerat, men sätter jag i Lod skivan står det att jag ska installera diablo 2.

Efter det ska jag sätta i Lod disc 1, men det medföljer bara 1 skiva och testar jag den så fungerar det ändå inte.

Jag har Windows 7.

Kommer jag behöva bli tvungen att köpa nya exemplar som är från samma tid?

Detta är en anledning till varför jag föredrar konsoler.

Det blev ett köp av Dead Island på MediaMarkt för 399kr

Min Lördagskväll

Min Lördagskväll

Skrivet av Siegfried den 10 september 2011 kl 21:25

Då har man grävt gropar 2 dagar för att lägga en vattenledning, 5 timmar igår och 6 timmar idag, 125kr i timmen, så det blev en del pengar. Ikväll blir det till att fira lite, så jag har laddat upp med chips, gifflar, läsk och spel.

Jag har redan lirat Phantasy star online med en kompis som också spelar det online. Om ni vill spela det online på gc fast servrarna är stängda har ni en liten guide här

http://www.youtube.com/watch?v=kDAKZb6-qU4

Så fruktansvärt skoj.

Sen blir det att dra igång Diablo 2 eller Shadows of the damned.

Beställde 3 st N-gage spel, och väntar på release datum för Tales of the Abyss, det ryktas om att det blir försenat till 2012.

Vad gör du ikväll?