Recension: SNK vs Capcom: Card Fighters
Eftersom GR inte låter mig göra en recension för att spelet inte finns i databasen gör jag det här.
SNK vs. Capcom: Card Fighter's Clash är likt både Pokémon och Magic, det finns 2 versioner, SNK edition och Capcom Edition, den versionen jag spelade var SNK.
Det börjar med att man får välja om man ska spela som kille eller tjej, när man har gjort det så utmanar en spelare.
Det blir lottning om vem som får börja, då får plockar man fram ett kort, sen dröjer det till nästa runda innan man kan attackera med just det kortet.
Max 3 kort kan man ha framme samtidigt, sedan har vi action kort som man kan använda så länge man har SP till det, och det har alla karaktärer olika mycket av.
Man ska försöka besegra motståndarens kort så man kan ta slut på själva spelarens liv.
När man väl vinner får man ett visst antal kort och kan då plocka bort något sämre kort från sin aktiva spellista. Totalt finns det 300 olika kort och vissa är exklusiva för sin version.
Det finns 5 olika platser att spela på,
Joy Joy
Plaza Capcom
Lost World
SC Park och
Neo Geo Land.
I varje sälle finns det en "Gymledare" om man besegrar dessa får man ett SC Coin som fungerar som pokémons knappnålar.
Efter det kommer man till en turnering som jag ännu inte har klarat så jag håller på att samla på mig fler kort. besegrar du samma personer så kan du få olika när du vinner.
Detta är definitivt ett spel värt att skaffa en Neo Geo Pocket för, ett spel som fick alldeles för lite uppmärksamhet, likadant med själva spelenheten.
9/10

Jag vet vad du stirrar på, sluda.



