Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Blog

Recension: SNK vs Capcom: Card Fighters

Skrivet av Siegfried den 3 augusti 2011 kl 22:22

Eftersom GR inte låter mig göra en recension för att spelet inte finns i databasen gör jag det här.

SNK vs. Capcom: Card Fighter's Clash är likt både Pokémon och Magic, det finns 2 versioner, SNK edition och Capcom Edition, den versionen jag spelade var SNK.

Det börjar med att man får välja om man ska spela som kille eller tjej, när man har gjort det så utmanar en spelare.

Det blir lottning om vem som får börja, då får plockar man fram ett kort, sen dröjer det till nästa runda innan man kan attackera med just det kortet.

Max 3 kort kan man ha framme samtidigt, sedan har vi action kort som man kan använda så länge man har SP till det, och det har alla karaktärer olika mycket av.

Man ska försöka besegra motståndarens kort så man kan ta slut på själva spelarens liv.

När man väl vinner får man ett visst antal kort och kan då plocka bort något sämre kort från sin aktiva spellista. Totalt finns det 300 olika kort och vissa är exklusiva för sin version.

Det finns 5 olika platser att spela på,

Joy Joy
Plaza Capcom
Lost World
SC Park och
Neo Geo Land.

I varje sälle finns det en "Gymledare" om man besegrar dessa får man ett SC Coin som fungerar som pokémons knappnålar.

Efter det kommer man till en turnering som jag ännu inte har klarat så jag håller på att samla på mig fler kort. besegrar du samma personer så kan du få olika när du vinner.

Detta är definitivt ett spel värt att skaffa en Neo Geo Pocket för, ett spel som fick alldeles för lite uppmärksamhet, likadant med själva spelenheten.

9/10

Recension: SNK vs Capcom: Card Fighters

Jag vet vad du stirrar på, sluda.

HQ
HQ

Gårdagens spelköp Silent Hill Collection

Skrivet av Siegfried den 28 juli 2011 kl 15:22

Igår var jag i Lund med "Lumpi" och letade efter GC spel, men personalen sa att de slutade med att ta in GC spel i förrgår och det är värdelöst.

Jag har köpt säkert 15 GC spel hos Gamestop de 2 senaste månaderna.

Jag hittade ett GC spel dock, Star Wars Rebel Strike, som troligen är mitt sista GC spel hos dom :(.

Sen blev det Star Wars: Jedi Knight 2 som jag tänkte sälja, Samurai Shodown Sen, och det största fyndet, Silent Hill Collecion för 99kr som jag inte ens visste fanns.

Boxen innehåller Silent hill 2-4.

På kvällen ringde en snubbe och frågade om jag hade kvar Tales of Vesperia, och jag fick 860kr för det, när jag köpte det för bara 300kr.

Gårdagens spelköp Silent Hill Collection

Das lump

JAG HAR KÖPT EN "APPLE PIPPIN" Bilder

Skrivet av Siegfried den 26 juli 2011 kl 18:14

Då har jag varit och hämtat min Apple Pippin, 3 timmars pendlande blev det. Den sämst sålda konsolen någonsin med endast 42000 enheter i hela världen.

Jag fick betala 1300kr för hela paketet, (300 för spelet som är något tamagutchispel på japanska)

Jag vet inte om det är en Pal eller Japansk konsol, den är regionsfri så man kan switcha signalen på baksidan.

Konsolen är sjukt högljudd, nästan som de gamla Xbox 360 modellerna.

Det finns endast 5000 Europeiska som såldes i Irland så jag tror inte det var en officiell release. Men boxen är på Japanska och strömsladden europeisk.

Massor av manualer, modem och sladdar följde med, det fanns 4 prislappar på den, den äldsta var 890 euro och den sista var 169:95

Kontrollen påminner väldigt mycket om PS3ans banankontroll

Spelen som jag vill ha nu är Marathon och Power Rangers men de lär vara sjukt svåra att få tag på.

Jag funderar på att göra en unboxingvideo då det endast är IGN som har gjort en sådan av Pippin.

Här kommer en hög med bilder så länge.

JAG HAR KÖPT EN "APPLE PIPPIN" Bilder

På vägen hem gick jag in om till game och hittade ännu ett exemplar av Tales of Vesperia, snubben i kassan frågade om han fick ta ett foto av min Pippin.

säljer det för 600kr fast pris.