Svenska

Varför jag inte tror att Ett Nintendo Switch Pro kommer.

Skrivet av wirrexx den 14 juni 2021 kl 12:21

Man kan älska eller att välja hata Nintendo, men dom försöker oftast göra saker annorlunda. Och även om det inte fungerar för alla smaker, så är dom som företag, nästan exklusiva med att  försöka erbjuda spelarna något unikt. Dubbla skärmar, Touch screen, motion controllers, med mer.

Men en sak har många av oss gemensamt mot Nintendo, deras "utannonseringar" tenderar att besvika, mer ofta på senare tid. För er (inklusive jag) som tror och hoppas på ett Nintendo Switch pro ska visas, bör sluta hoppas. Nintendo försöker, sakta men säkert pusha på med cloudgaming för deras lilla bärbara hybrid.

När nu både a Plague tale och Dying Light 2 utannonserats som Cloud spel för konsolen, känner jag, "Varför kommer dessa spel i Cloud format?"

Varför inte helt enkelt bara välja att ha det exklusivt till Pro Consolen, precis som dom gjorde med många spel till deras New 3Ds (som hade lite bättre hårdvara)?

Det är inte första gången konsolen dyker upp på Amazon, rykten från utecklare av hårdvara som sprids och influensers som säger säg tro veta till vänster och höger att en pro kommer.

För oss som har varit med om många tidigare besvikelse, kanske vet, djupt in i själen att, Nintendo, en en gång, inte kommer att visa en ny konsol.

Vad tror ni?

Värsta Bedragarna jag varit med om! Part 2!

Skrivet av wirrexx den 29 januari 2021 kl 09:22

Efter att ha varit i kontakt med Alternate.de, Sapphire och ett företag som hjälper människor i dessa lägen. Har jag fått veta att enligt lag måste Sapphire/alternate betala tillbaka en del av summan på mitt grafikkort, men att dom även har skyldigheten att skicka tillbaka mitt. Sker det ena utan det andra kan det anses vara en illegal handling. Det vill säga, att dessa alternativ har dom. Betala tillbaka hela summan. Byta ut mitt kort mot ett fungerande eller betala tillbaka en del av summan (i detta fall, 2600 kr) plus att skicka tillbaka mitt kort.

MEN, om kortet ändå inte fungerar och det är inom garanti, så måste dom enligt lag, byta ut kortet eller ge mig hela summan tillbaka. Förvirrande ja? Försök att förstå det på Tyska, som inte ens är mitt 4:e språk (Svenska, Engelska, Arabiska och neo arameiska kommer alla före). Herre min.. meh. Skit situation.

Värsta Bedragarna jag varit med om!

Värsta Bedragarna jag varit med om!

Skrivet av wirrexx den 26 januari 2021 kl 09:54

2019 var ett grymt år för mig, jag valde att bygga min första dator på flera år (senast var 2009).
Och vilken jädra skön känsla det var, att med första start, inte ha några problem.

Men sen kom det, långstamt, men det kom. mitt Sapphire RX 5700 XT pulse, började krångla, mer än vanligt. Störta på spel, Streaming och vid arbete. Lite random, ingen överhettning, nej. Mjukvara? ja då, jag både installerade senaste, äldre drivrutiner och beta drivrutiner. Same same..but different.

AMDs wattman svarade "Ditt Radeon har krashat av unknown problem".
Då jag köpt mina delar från olika platser, valde jag att kontaktera den sidan som levererade mitt GPU, Alternate.de. Ett förbannat stort företag som säljer delar i bland annat, Holland, Danmark, Frankrike och just där jag bor... Tyskland.

Jag förklarade orsaken och att tusentals användare av liknande kort har stött på samma problem.
Skönt tänkte man, här får man en snabb service där Företagen ber mig att skicka in produkten och vänta i Ca 4 veckor, innan jag bör skriva något till dom.

12 veckor senare, har Alternate och Sapphire inte kommit överens på vad som ska ske. Alternate har mage nog att erbjuda ge mig 60% av priset tillbaka då det är en begagnad produkt (ursäkta, men produkten är trasig och jag har 2 års garanti).
Sapphire säger att valet ligger hos Alternate.
Nu ligger mitt GPU i Limbo, mellan två Idioter till företag, inga pengar tillbaka, ingen möjlighet att få ett gpu i samma prisklass som jag köpte det. Och på hela 12 veckor, har Alternate skrivit ett enda mail till mig för att förklara situationen, nej nej, där har jag varit den partnen i dealen som har behövt skriva 5 mail, frågan om var mitt GPU är och vad statusen ligger på just nu!

Och det enda jävla svar jag har fått är att ha tålamod.
Jag är 3D grafiker för 5th planet games. Mitt arbete består av att ha ett GPU för att göra saker. Och jag förlorar både tid och pengar på att använda ett lånat GPU från företaget som är sämre än mitt. Då både renderingstid och VRAM är betydligt sämre än mitt trasiga GPU!

Alternate sista svar var 8 Januari. Idag skrev jag ännu ett brev till dom. Men denna gång var stubinen till mitt tålamod slut, jag har skickat med diverse bevis på att dom missköter situationen och en kopia som ska direkt till min advokat.

Tittar man t.ex. på deras betyg på google (senaste veckorna), så är jag inte den enda som har samma problem med deras service.

Vad tycker ni att jag ska göra?

PS5 "ja ni kan hämta ut er konsol".

Skrivet av wirrexx den 13 november 2020 kl 01:41

Ja, så ringde det från Tyska MediaMarkt, min konsol är klar att hämtas ut på lanseringen.
Pengar finns, konsolen är redo.. Men spelen, ja spelen är inte där. Demon Souls är slutsålt tills gud vet när. Sportspel har jag fått nog av.

Ikväll sitter jag här och tänker att det nog finns en grabb eller tjej där ute som utan tvekan, skulle kunna ha mer roligt på den än vad jag skulle..just nu.
Det blir att avboka den och vänta på att mer spel lanseras. Kanske får vi ett E3 nästa år.

ja, vänta.. fy vad tråkigt. Men det är det mest logistka jag har nog gjort idag.

Crysis vs Crysis.

Skrivet av wirrexx den 20 september 2020 kl 23:47

Nu har ju Petter sagt sitt och dom flesta håller väl med om hans åsikt, Crysis Remastered Ser exakt ut som Crysis... fast.. ändå inte.

Länken jämför originalet med Crysis Remastered, men med, hör och häpna RAY TRACING på.
Är det bara jag eller ser original Crysis helt enkelt som det bättre spelet ut?
Ett bra exempel är när Nomad greppar fienden runt halsen, i Originalet grimaserade dom av smärta. I nyversionen ser dom redan döda ut.

Fy skam Crytek!

https://www.youtube.com/watch?v=B9hmQRiJIVM

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy