Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto

Toadman Interactive är bevisligen sadister

Det senaste action-rollspelet, formgjutet enligt Dark Souls-mallen stavas Immortal Unchained. Jag har tillbringat runt 20 timmar i den bittermörka spelvärlden och hoppas på att recensionstexten är rättstavad och publicerad nu på fredag. Jag vill egentligen spara på alla intryck och våldsamma känsloexplosioner tills just fredag, men gårdagens fantastiskt vältajmade skämt som Toadman stoppat in kräver ett separat textstycke. Och jag behöver skriva av mig... Som en liten dagboksterapi.

Tänk dig att du står högst upp på frustrationsberget. Du har nött robotäckel utefter samma korridor i en timma, övergett förhoppningarna om att klara av alltsammans och istället börja jaga erfarenhetspoäng. För tillfället körde jag med lugnande skrikmetal i bakgrunden och hörde inte att ett rubust robotäckel hade spontanteleporterats bakom mig. Han brände av en krutsalva rakt i röven så jag dog omedelbums, och när alla måttligt rättvisa dödsfall jag hade dragit på mig under den extremt långa spelsessionen kompletterades av ett sådant sjuhelsikes äckligt Judas-skott var jag riktigt förbannad. Vi snackar restskatt-, beordrad övertid-, bankrutt på kontot- och klämma fingrarna i dörren-förbannad. 55 miljarder erfarenhetspoäng gick förlorade och medan jag försökte bryta sönder dualshocken med bara nävarna med drömmen om att hårdplasten skulle stänga omkring i hela rummet och skära upp mina handflator så började fienden zoomas in. Jag trodde att det var någon superbugg, sedan fastnade skärmen på robotens ansikte, ett par välbekanta brillor for ned från himmelen tillsammans med textraden "Deal with it"...

Jag har aldrig sett något liknande i ett spel. Textfonten var dessutom sådär äckligt färgglad och helt malplacerad i jämförelse med den övergripande designen i Immortal: Unchained. Det gick inte att skratta för tillfället. Jag var sur, superkränkt, på snudd att ta flyget till Stockholm och våldsvandalisera hela Toadmans kontor tills endast finfördelade muskelfibrer återstod av personalen. Nu i efterhand är det så'klart ett brutalroligt, och framförallt vältajmat skämt som Toadman slipat till, och på något märkligt sätt lyckades de skjuta fram skojeriet precis när jag var nära upplösningstillstånd. Snyggt jobbat!

Toadman Interactive är bevisligen sadister

I totalförvirringens tillstånd råkade jag ta skärmdumpen för tidigt, men det stod "Deal with it". Detta är alltså inte standard när man dör utan det har bara hänt en gång under de 20 timmar jag har lirat hittills.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus