Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto

Mitt problem med Spider-Man

Skrivet av Dusty den 8 september 2018 kl 09:18

Igår var dagen då jag äntligen skulle få sätta tänderna i ett nytt AAA-spel. Jag har inte varit överdrivet taggad på Spider-Man, men såg ändå lite fram emot att få leka superhjälte och svinga mig fram i New York. Jag har bara spelat spelet i lite drygt tre timmar, men problemen har redan uppenbarat sig i de inledande uppdragen. Och problemet är att den öppna världen är till bredden fylld av skit.

Och är det någonting jag hatar med med open world-spel, är det när man följer Ubisoft modell 1A. Tidigt i spelet får jag i uppdrag att sätta igång polisens communication towers. Detta i sin tur låser upp en del av kartan, samt en massa collectibles och aktiviteter. Aktiviteter i form av brott att lösa, som det inte verkar vara speciellt stor variation på.

Jag tycker att Insomniac är en kompetent spelstudio och ofta brukar vara kreativia i sina spelupplägg. Men vad hände här? Det känns som en otrolig brist på fantasi när man måste fylla hela kartan med repetitiva saker att göra. Jag får också känslan av att spelaren blir tvingad att göra alla dessa saker, då man blir belönad med 'tokens' som används för att kunna uppgradera sin dräkt. Nåja, jag hoppas att storyn kommer leverera och att jag ändå kommer ha kul med spelet, och att det dämpar min längtan lite efter Read Dead Redemption 2, som mest troligt kommer bli årets spel. Rockstar är kungarna av open world-spel, och det är upp till dem att visa hur man gör open world-spel!

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus