LIVE

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annonsera
logo hd live | Horizon: Zero Dawn
Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Varför ser dricksglas med vätska så bedrövliga ut i spel

Varför ser dricksglas med vätska så bedrövliga ut i spel

Jag förstår att detta kan uppfattas som en nonsensblogg. Det åt sidan så är jag är lite nyfiken på varför många spel spel har problem med att skapa trovärdiga dricksglas. Vi närmar oss realism i spel vad gäller grafik men dricksglas ser inte bra ut ibland. Det är ofta lite onormalt kantiga, texturen ser märklig ut och ibland kantiga och vätskan ser både lågupplöst, har hemska bubblor i sig och fysiken ska vi inte ens prata om.

Det ser ofta också väldigt märkligt ut när karaktären dricker. Jag kan förstå att om man har en scen där en karaktär dricker ur ett glas i närbild att det inte är högprioriterat, men det kan störa scenen i spel speciellt story tunga sådana. Vätskan rör sig ofta som någon typ av slem eller konstig vätska som bryter fysikens lagar när karaktären dricker i dessa scener i närbild. Min hypotes är att det är lågprioriterat och att vattenfysik är svårt att simulera, men samtidigt förstår jag inte varför man då envisas med att i sekvenser ha närbilder av detta. Idag är man ganska duktiga på att få reflekterande ytor och flaskor att se realistiska ut, och även glasrutor så varför inte dricksglas.

I vilka spel tycker du att dricksglas med vätska ser väldigt realistiska ut?

(eftersom att jag är lite för lat vid midnatt, och ingen direkt fotar dricksglas i spel så är bilden tagen av ett verkligt sådant)

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera