Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto

Därför köper jag INTE EA spel

Det finns många faktorer som inverkar när det kommer till att köpa spel. Tiden och pengarna är kanske de två viktigaste och med det sagt tänkte jag ventilerna anledningar till varför jag inte längre köper EA spel. 1) Överpriser. Jag har länge varit ett troget fan av Battlefield men prisnivåer i proportion till innehåll börjar kännas orimligt. Att betala närmare 900-1200kr för att ca 4 månader senare kunna köpa spelet för 400kr visar på hur fort spelens värde sjunker och med tanke på hur lite tid jag kan avvara är det ingen större förlust att vänta tills spelet hamnar i rea-backen. 2) Mikrotransaktioner/DLC. För att inte nämna alla extra-köp som blir en nödvändighet för mig som konsument, pga min bristande tid. Nej då avstår jag hellre. 3) Politiskt korrekta budskap. När spelen börjar få slagsida åt en politiskt korrekt agenda som lyser igenom så tydligt, då kan jag bara inte blunda för det. 4) En undermålig kundservice. Jag har varit i kontakt med deras support ca 5 gånger de senaste 10 åren. INTE en enda gång har de lyckats lösa mina problem. 5) Enspelarlägen är en eftertanke. Jag vet att BF är multiplayer orienterat, men om de stoppar in en enspelar-kampanj kan de väl åtminstone försöka, nej. 6) Multiplayer läget dör ut på PC. Även om spelarantalet håller jämt antal på konsol så märks det tydligt att så inte är fallet på PC. 7) Tröttnat på MP. Jag har som sagt brist på tid och därför har jag lutat mer åt SP. Jag har inte tiden att hjärndött Grinda mig igenom samma saker om och om igen för att låsa upp sikten och andra prylar för att då "ÄNTLIGEN" ha roligt. Dessutom blir det en kamp när alla man möter redan har gjort det tidigarenämnda. 8) LIVE-service. Detta myntade uttryck ger mig kväljningar.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus