Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto

EAs sämsta beslut någonsin (Frostbite)

EAs sämsta beslut någonsin är att dem bestämde att alla deras spel skulle använda sig utav Frostbite motorn.

Sen dess har serier som Need for Speed körts i graven. Star Wars Battlefieldierats. Och nu senast har även Fifa 18 blivit sämsta spelet på länge på grund av att Frostbite började användas.

_______________

Såhär står det om man googlar Frostbite:

"Frostbite Engine är en svensk spelmotor byggt av DICE till spelet Battlefield: Bad Company, som släpptes i juni 2008. Motorn är känd för att den kan hantera förstörbara spelmiljöer."

Noterbart är den sista raden om att motorn är känd för förstörbara miljöer. Inte något jag märkt av med de senaste årens spel.

_________________

Eller så kan man vända på mitt resonemang och säga att beslutet att använda Frostbite till alla spel kanske inte var ett dåligt beslut. Men att dem som arbetat med Frostbite motorn de senaste åren borde få sparken.

Vad är det då som är dåligt med Frostbite de senaste åren?

Grått, trisst, stelt, odynamiskt och stundtals skitsnyggt. Så skulle jag beskriva senaste årens Frostbite.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus