Svenska

Hur överlever spelstudios?

  • Insänt av: PGR

Till höst kommer både PS4 och Xbone ha varit på marknaden i sju år. För mig har det blivit uppenbart att spelutvecklare har släppt betydligt färre spel denna generation jämför med den förra...

Som exempel:

Sucker Punch - endast Infamous och en expansion.

Naughty dog - Uncharted 4, Last of Us Remastered och Uncharted Legacy (mindre titel).

Rockstar - Endast RDR 2 och en remastrad version av GTA 5.

Som sagt, oftast en helt ny titel på sju år? Hur fasiken överlever dom?

Svar

Deras spel säljer som schmööör, vilket gör att de tjänar miljarder och kan överleva i åratals åratal utan att släppa ett jota, om de nu vill det. Tänk dig själv att sälja 20+ miljoner exemplar av nånting som kostar 600 kronor styck. Det blir gräsliga mängder kosing det.

Ställ en fråga till redaktörerna

- Rent spam eller frågor om varför vi inte svarar på just ditt brev kommer att resultera i avstängning. Vi svarar på precis vilka brev vi vill, och vi gör allt för att besvarar så många som möjligt varje dag.

- Istället för att fråga vad vi tycker om spel X eller Y, läs recensionen av det i vårt recensionsarkiv.

- Om du upptäckt en bugg eller ett annat tekniskt problem på sajten, berätta det istället via vårt buggrapport-formulär.

- Alla brev med rubriker typ "När?" eller "Hej!" slängs. En tydligt formulerad rubrik ökar chansen att vi besvarar just ditt brev.

- Vi rättar alla brev innan de publiceras. Ju mindre som behöver rättas, ju större chans är det att det publiceras. Se därför till att rättstava ditt brev innan du skickar iväg det.

- Använd sökmotorn och kolla om din fråga redan finns besvarad i tidigare brev. Vi har redan besvarat över 50000 brev, så chansen är stor.

Tack på förhand

/Petter Hegevall, Chefredaktör

Brev

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy