Svenska
Gamereactor
nyheter
Broken Age

Broken Age tjänar knappt in utvecklingskostnaderna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Double Fine-höjdaren och äventyrslegendaren Tim Schafer har avslöjat att studions Kickstarter-succé Broken Age med nöd och näppe kommer att tjäna tillbaka utvecklingskostnaderna. Det blev snabbt klart när utvecklingen väl påbörjats att de 3,3 miljoner dollar som spelets Kickstarter-kampanj drog in inte skulle täcka kostnaderna för spelets utveckling. Anledningen till att spelet delades in i två delar var just att man behövde tjäna in mer pengar för att fortsätta utvecklingen.

"My expectation with Broken Age in the end was just to break even. With Kickstarter, the risk is gone of losing money on it, so you know you've broken even if you just make the game to that amount of money. But we made it [for], like, twice as much almost as we got in. Or more. So we will just about make that back."

Tim Schafer har redan tidigare haft ett lite dåligt rykte om att inte kunna leverera spel i tid och inom budget.

Broken Age

Tack Gamespot

Relaterade texter

Broken Age Act 2 ute nu för nedladdning

Broken Age Act 2 ute nu för nedladdning

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Den andra akten av Broken Age - ni vet det underhållande äventyrsspelet från Double Fine - har nu släppts för nedladdning till PC, Mac OS, Linux, Playstation 4 och PS...

Broken Age bekräftat till PS4 och PS Vita

Broken Age bekräftat till PS4 och PS Vita

NYHET. Skrivet av Oscar Reinhold

Utöver att visa upp rörliga bilder från både nyversionen av Grim Fandango och Day of Tentacle: Special Edition, tog Tim Schafer under gårdagskvällen tillfället i akt att...



Loading next content