Svenska
Gamereactor
nyheter
Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty-banan Shipment var ett "misstag" enligt utvecklarna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Shipment är en av de allra mest ikoniska multiplayerbanirna i Call of Duty och många och åter många timmar har tillbringats på denna, men det var enligt Infinity Wards multiplayerboss Geoff Smith nära att banan aldrig såg dagens ljus överhuvudtaget. Att den ens blev med var rentav ett misstag av Infinity Ward, ett misstag vi är ganska säkra på att fansen uppskattat rejält.

Geoff Smith:
"Our MP lead at the time, when we went live, forgot to pull it out and there was no going back, that was truly an accident."

Shipment fanns bara med för att testas internt och spelet utvecklades som bekant under den tid då split-screen var stort. Banan blev sedan ganska snabbt en favorit bland fansen och tur var väl det att den mänskliga faktorn såg till att vi fick en av spelseriens mest ikoniska multiplayer-banor.

Har du några fina minnen från Shipment att dela med dig av?

Call of Duty 4: Modern Warfare
En ikonisk MP-bana där vi alla levlat våra vapen... Som inkluderades i spelet av ett utvecklarmisstag.

Relaterade texter



Loading next content