Concord-fiaskot bromsar inte Sonys satsningar på fler live service-projekt
Sonys inträde på marknaden för live service-spel har varit allt annat än smidigt. Naughty Dog var tvungna att lägga ner multiplayerprojektet baserat på The Last of Us efter flera års utveckling, Concord blev tidernas värsta flopp och internt rapporteras att Bungies Marathon inte lever upp till förhoppningarna. Detta dränerar Sony på enorma mängder resurser.
Men trots allt detta kommer live service-projekt vara mycket mer framträdande hos Sony framöver än tidigare. I en intervju hos Famitsu säger Playstation-chefen Hermen Hulst såhär:
"Going forward, we will continue to focus on developing live service titles along with the story-driven single-player titles that our players want. We are learning a lot as we establish the ability to develop high-quality live service titles within SIE. Helldivers II attracted many players through continuous content provision and achieved results that support the potential of live service titles."
Det är ännu inte känt om Sony kommer lansera ett live service-projekt under 2025, men det har ryktats flitigt om att ett multiplayer-Horizon är på gång och ska släppas nästa år.






