Svenska
Gamereactor
nyheter
Mass Effect

De allra flesta spelade som goda kapten Shepards i Mass Effect

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Scifi-rollspelet Mass Effect-serien bjöd på en intressant twist mellan ont och gott, komplett med en moralmätare som visade hur du var som människa och om du var en Paragon eller Renegade. Goda och osjälviska gärningar belönade dig med Paragon-poäng, medan ett större fokus på dig själv resulterade i Renegade-poäng. Enligt utvecklaren John Ebenger från Bioware, satsade man rejält på att göra Renegade-sidan minnesvärd - men det var dock något vi spelare väldigt sällan fick uppleva.

Ebenger avslöjar nu nämligen att hela 92% av Mass Effect-spelarna lotsade sin kapten Shepard mot att bli en Paragon. Detta skriver han på Twitter, där han inflikar en besvikelse över att så få upplevde Biowares hårda Renegade-arbete:

"And we put a lot of work in to the Renegade content too :("

Ebenger medger dock i en diskussion med en annan användare (länken ovan) att systemet initialt gynnade den som spelade god, men poängterar också att det till Mass Effect 3 var balanserat. Moralsystemet övergavs för övrigt till Mass Effect: Andromeda, vilket allmänt betraktas som en styggelse i Mass Effect-sammanhang.

Mass Effect

Relaterade texter

9
Mass EffectScore

Mass Effect

RECENSION. Skrivet av Petter Mårtensson

Förra årets bästa rollspel till Xbox 360 är tillbaka, den här gången på PC. Är det lika bra 2008 som det var 2007?

Mass EffectScore

Mass Effect

RECENSION. Skrivet av Bengt Lemne

Äntligen har Biowares nya stora rollspel nått redaktionen och Benke är redan inne på sin andra genomspelning av Commander Shepards galaktiska äventyr



Loading next content