Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
Masters of the Universe

De första intrycken av Masters of the Universe är förvånansvärt positiva

Det är väldigt få negativa röster såhär långt och de flesta verkar tycka att det är en rolig film som fångar 80-talets positiva anda...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Den 5 juni släpps Masters of the Universe på biografer runt om i världen och nu börjar de första recensionerna trilla in (tack GeekTyrant), och trevligt nog är de positiva, vissa av dem till och med riktigt starka.

Premissen för filmen är att prins Adam skickats till jorden som skydd undan Skeletors horder. I vuxen ålder återvänder han dock för att tillsammans med sitt svärd och sina milt sagt färgglada vänner ta sig an de minst lika färgglada motståndarna. Som du kanske anar med tanke på förlagan så handlar det inte om någon superseriös historia, och det är precis den typ av genomkommersiell berättelse som brukar ha svårt att omhuldas på kultursidorna i media.

Det hindrar dock inte Peter Gray från AU Review att skriva att Nicholas Galitzines (som spelar Prins Adam/He-Man) "comedic timing that steals the show" samtidigt som han slår fast att rullen är "packed with 80s vibes". Han hyllar även Jared Letos insats som Skeletor

Collider-skribenten Perri Nemiroff verkar också väldigt nöjd, trots att He-Man tydligen inte är någon stor favorit för henne. Hon skriver att hon "was totally swept away" och fortsätter: "It's downright ridiculous but ridiculous works when the cast and crew wholly get the kind of movie they're making and are enthusiastic about going all out to bring it to life."

Bland alla de som sett och betygssatt filmen hittar vi även ovanståendes Collider-kollega Maggie Lovitt som menar att det är en "film bursting with so much life and fun you truly won't want it to end" - innan hon går vidare med att antyda att slutet är något alldeles extra.

Även Kenzie Vanunu från Offscreen Central verkar övertygad och drar fram det tunga artilleriet när han förklarar att "masters of the universe being one of the best movies i've seen all year was not on my bingo card but here we are".

Ytterligare en som är väldigt övertygad är ComicBook.com-recensenten Chris Killian som tycker det är en varm och mysig film som egentligen är ganska osannolik: "It's insane this movie exists but I'm so happy it does. I had the biggest smile on my face the whole way through."

Frilansjournalisten Scott Menzel hör även han till de övertygades skara och skriver att "Masters of the Universe might just end up being the biggest surprise of the summer", och han tycker att filmen var underhållande från början till slut: "Masters of the Universe is everything this '80s kid wanted and more. It's gloriously campy, wildly entertaining, and nonstop fun from beginning to end."

Det finns många fler som sett filmen, och konsensus tycks faktiskt vara att Travis Knight lyckats skapa en genuint underhållande rulle baserat på Mattels gamla actionfigurer, som dessutom lyckats återskapa den där positiva känslan från 80-talet. Många lyfter även fram filmens soundtrack, som verkar vara något alldeles extra.

Kommer du själv kika Masters of the Universe på bio?

Masters of the Universe
Två veckor och två dagar kvar...

Relaterade texter



Loading next content