Gamereactor Sverige. Kolla in stekheta speltrailers samt uttömmande intervjuer från spelvärldens största spelevenemang. Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Diablo IV

Den öppna Diablo IV-världen ska i första hand tjäna en story med början, mitt och slut

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Öppna världar i spel är något som många har delade uppfattningar om, trots att de inte nödvändigtvis påminner om varandra alls. Det finns exempelvis världar som den i L.A. Noire, vilken har ett rent kontextuellt syfte, och sedan har vi The Legend of Zelda: Breath of the Wild, där allt är dynamiskt och sammanhängande.

Diablo IV verkar vara något däremellan. I en intervju hos IGN (via PC Gamer) säger director Joe Shely att den öppna världen i spelet i första hand tjänar ett narrativt syfte:

"One of the concerns about putting 'open world' in a big neon sign and flashing that sign is that people have that notion of the Breath of the Wild kind of, 'Oh, it's completely organic and I can go anywhere and do anything and eventually I can figure it out for myself.' That's not really our story. Our story allows for non-linearity, but there is a story. We wanted to have a beginning, middle, and end. We wanted to start a certain place, we wanted to end at a certain place."

Du kan se senaste gameplay-trailern nedan, som bland annat visar upp nämnda spelvärld.

Diablo IV

Relaterade texter

Diablo IV (Beta)

Diablo IV (Beta)

FÖRHANDSTITT. Skrivet av Patrik Severin

Patrik har hackat, stuvat, grillat och allmänt terroriserat demoner under sin tid i Sanctuary...



Loading next content